Ga naar inhoud

Deel van inkomende mail verdwijnt als 'naamloze bijlage'


Beroe7

Aanbevolen berichten

Met mijn Outlook maak ik gebruik van een IMAP mailbox.

 

In mijn inbox krijg ik vaak mails waarin stukken tekst verborgen zitten als 'naamloze' HTML bijlage.

 

Hierdoor riskeer ik uiteraard belangrijke stukken tekst te missen.

Bovendien is het gewoon erg lastig omwille van drie redenen: (1) ik moet de html bijlagen steeds manueel aanklikken en wordt dan geopend in mijn browser, (2) vaak betreft het enkel signatures of iets soortgelijks dus ik word er al snel nalatig in, (3) soms vergeet ik de bijlages, of zie ik er gewoon over.

 

Ik weet dat de optie bestaat om (een voorbeeld van) bijlages automatisch weer te geven, maar ik kan de juiste instellingen niet vinden. Een andere mogelijkheid is het weergave type (bv. RTF?) van inkomende mail te wijzigen, maar ook dat kan ik niet.

 

Bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Zijn het echt stukken tekst die je dan mist, of zijn het afbeeldingen (waarin natuurlijk ook tekst opgenomen kan zijn)?

 

Je hebt niet vermeld welke versie van Outlook je gebruikt.

Ik heb hier nu alleen de beschikking over Office 2007. Voor Office 2007 zou je in de menubalk kunnen klikken op Extra > Vertrouwenscentrum.

In de linker kolom klik je achtereenvolgens op E-mailbeveiliging, Verwerking van bijlagen en Automatisch downloaden en controleer je de instellingen. Ik heb zelf ingesteld dat afbeeldingen in e-mailberichten met HTML-opmaak niet automatisch gedownload worden. Wanneer wel? Wanneer de afzender voorkomt in de lijst Veilige afzenders.

 

Ter informatie hieronder mijn instellingen in Outlook 2007:

 

59c8d8b72aa32-2017-09-25_12_08_45-Vertro

 

59c8d8d136175-2017-09-25_12_09_21-Vertro

 

59c8d8e6d3b7b-2017-09-25_12_10_02-Vertro

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.