Ga naar inhoud

zwart scherm op laptop


ricardo425

Aanbevolen berichten

Holala, dat is een mand vol netwerken.:D Blijkbaar woon je in een dichtbevolkte zone.

Je netwerken zijn ingesteld op kanaal 11 en worden daar gestoord door meerdere netwerken uit je buurt. De meest gebruikte kanalen zijn 1, 6 en 11.

Ik weet  (nog) niet of je Wi-Fi adapter ook de 5 GHz band ondersteunt, dat zou ik even moeten nakijken. Zo ja, dan zou het aan te bevelen zijn om je draadloze verbinding in te stellen op de 5 GHz band.

 

Een andere opties is te switchen van kanaal 11 naar bv kanaal 8.

Dat kun je doen via Mijn Telenet. Log daar in met je E-mailadres en wachtwoord.

Ga daar naar Mijn Internet

Vervolgens naar DRAADLOZE INSTELLINGEN / Instellingen / Signaal.

Stel bij Configuratie 2.4 GHz het kanaal in op 8.

Scroll naar beneden en klik op Bewaar.

 

Voila, nu zit je op kanaal 8.

Herstart de pc. Probeer nog eens verbinding te maken met je telenet-88C19 netwerk. Je hebt onthouden dat je eerst je Telenet Homespot verbinding moet verbreken en dan Automatisch verbinding maken moet uitvinken.

 

aangepast door droske
Naar kanaal 8 i.p.v. 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 90
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

11 uren geleden, droske zei:

Holala, dat is een mand vol netwerken.:D Blijkbaar woon je in een dichtbevolkte zone.

Je netwerken zijn ingesteld op kanaal 11 en worden daar gestoord door meerdere netwerken uit je buurt. De meest gebruikte kanalen zijn 1, 6 en 11.

Ik weet  (nog) niet of je Wi-Fi adapter ook de 5 GHz band ondersteunt, dat zou ik even moeten nakijken. Zo ja, dan zou het aan te bevelen zijn om je draadloze verbinding in te stellen op de 5 GHz band.

 

Een andere opties is te switchen van kanaal 11 naar bv kanaal 8.

Dat kun je doen via Mijn Telenet. Log daar in met je E-mailadres en wachtwoord.

Ga daar naar Mijn Internet

Vervolgens naar DRAADLOZE INSTELLINGEN / Instellingen / Signaal.

Stel bij Configuratie 2.4 GHz het kanaal in op 8.

Scroll naar beneden en klik op Bewaar.

 

Voila, nu zit je op kanaal 8.

Herstart de pc. Probeer nog eens verbinding te maken met je telenet-88C19 netwerk. Je hebt onthouden dat je eerst je Telenet Homespot verbinding moet verbreken en dan Automatisch verbinding maken moet uitvinken.

 

Krijg nog steeds de melding "kan geen verbinding maken met dit netwerk"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is voor mij niet nodig dat je telkens een quote plaatst van mijn laatste instructies.

 

Gebruik de probleemoplosser van Windows 10 eens.

 

Ga via Start naar Instellingen (tandwielicoontje) / Netwerk & Internet

Klik onderaan in het rechter vensterdeel op Probleemoplossing voor netwerken en volg de instructies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon de logica volgen. In deze fase van de probleemoplosser is dat Ik heb een ander probleem.

 

Echter je moet alvorens de probleemoplosser te starten TELENETHOMSPOT uitschakelen en een verbinding trachten te maken via je privé netwerk. Zo niet kan de probleemoplosser geen probleem constateren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1.       Klik met de rechtermuisknop op het Wi-Fi icoontje in de systeembalk en klik op Netwerkcentrum openen.

2.       Klik links op Adapterinstellingen wijzigen.

3.       Klik met de rechtermuisknop op de draadloze adapter en ga naar Eigenschappen.

4.       Zoek in de lijst naar Internet Protocol versie 4, klik op de tekst (niet op het vinkje) en druk daaronder op Eigenschappen.

5.       Indien niet geselecteerd, selecteer dan Automatisch een IP-adres laten toewijzen en Automatisch een DNS serveradres laten toewijzen.

6.       Klik vervolgens een aantal keer op OK om alle vensters te sluiten.

 

Voer daarna dit uit:

 

1.      Type cmd in “Windows zoeken” .

2.      Klik met de rechter muisknop op  Opdrachtprompt en kies Als administrator uitvoeren.  Het opdrachtvenster wordt geopend. 

3.      Typ  ipconfig /renew    en druk op Enter om het IP-adres van de computer te vernieuwen. Let hierbij op de spatie vóór / 

 

Wat is het resultaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.