Ga naar inhoud

databaseachtig programma Windoc werkt niet met 2 pc-s van Dell met Vista -Ultramate


bobbob

Aanbevolen berichten

Daar de ruimte hier beperkt ga ik het probleem zeer kort schetsen . Aankoop van 2 Dell-pc's met Vista Ultimate. beide moeten werken met een databaseachtig programma zoals acces van office . Dit programma heet Windoc en beheert de patientendossiers in een dokterspraktijk. De ene pc werkt als server en de andere als client ( Master -slave) dit gebeurt over een thuisnetwerk er zijn 2 kabinetten waar 2 artsen afzonderlijk en tegelijkertijd met Windoc werken . Op de server is ergeen probleem op de client-pc duurt het zeer lang voor hij kan aanloggen en na een paar minuten wordt die verbinding verbroken .Keren we beide pc-s om dan gebeurt op de andere precies hetzelfde . De ene pc heeft een quad-processor & de andere een dualcore-processor. De andere funcies zoals surfen gaat allemaal prima. Het probleem zou te wijten zijn aan de instelling van de ODBC ( iemand ervaring mee?Wij hebben een onderhoudscontract bij Dell van 4 jaar / Windoc heeft ook al ter plaatse geweest. Iedereen zegt dat de fout bij de ander ligt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is dit toch een software probleem dat zou moeten opgelost worden door de mensen van Windoc. Zoals je het probleem omschrijft doet het mij denken aan een poort conflict. Kun je van de ene pc naar de andere pingen en omgekeerd? heb je al eens de firewall op beide pc's uitgeschakeld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.