Ga naar inhoud

Probleem met ip camera en telenet modem


Eddy4

Aanbevolen berichten

Op mijn Telenet modem-router heb ik een D-link router aangesloten ivm met een betere wifi verbinding.

Ik heb nu een Foscam ip camera gekocht en als ik die met een netwerkkabel aansluit op mijn D-link  router krijg ik die perfect aan het werk.

Als ik die echter op dezelfde wijze aansluit op de Telenet modem werkt deze niet.

Heeft iemand een idee of er soms een instelling moet gewijzigd worden op de Telenet modem ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan Telenet modem moet je niks doen want dat is altijd OK.

Hooguit kan je Telenet modem herstarten maar dat is alles.

Ik vermoed dat D-link router verkeerd is ingesteld.

Je moet zorgen dat Telenet Modem de actieve router is tenzij je een goede reden hebt om niet te doen.

Je zegt niet om welke D-link model je hebt.

Ook Foscam IP camera moet ingesteld worden volgens uw netwerk range.

 

Welke D-link router model is het?

Foscam IP camera -> welke model is dat?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Open uw browser en ga naar uw Linksys Router.

Je ziet nu uw pagina en klik op ALT + prt scr toets en open paint of iets anders en dan plakken en dan opslaan als jpg.

Niet verkleinen en eventueel 2 afbeelding maken.

Upload uw afbeelding bij uw volgende bericht.

 

De reden ervan is dat ik niet direct een afbeelding vind van uw router in een van mijn backup want ik werk meestal in Linux

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

De onderstaande router is een andere type doch principe is hetzelfde.

De camera moet je zoals onderstaande  ook invullen maar dan een andere vaste IP adres zoals 192.168.0.115 en voor de rest is hetzelfde.

 

De netwerkkabel van de router in de gele poort.

Nu moet je iets aanpassen want we doen het draadloos.

Maak een draadloos verbinding met Linksys (geld ook voor andere routers)

Je dient de adapter van draadloos aanpassen.

Windows is dat netwerkcentrum / adapterinstellingen wijzigen en dan op wifi met de rechtermuisknop op eigenschappen.

Klik nu op IPv4 en dan eigenschappen.

Typ nu in Het volgende IP-adres gebruiken en vul zo in:

192.168.1.130 (opgelet onderstaande staat 192.168.0.117 maar dat is de IP adres van de router die we moeten invullen)

255.255.255.0

192.168.1.1 (dat is de ipadres van de Linksys router doch bij andere router kan dat anders zijn)

DNS 192.168.1.1

Klik OK.

 

Open uw browser en typ 192.168.1.1

Geef de paswoord in: standaard is dat admin anders uw ingestelde paswoord wat ook veiliger is.

Vul bij connectiviteit zoals afbeelding is ingevuld en dan opslaan.

Daarna moet je bij Lokaal netwerk DHCP uitschakelen en verder niks doen en dan opslaan.

 

Als je dat gedaan hebt dan kan je IP-adres terug naar automatisch zetten anders heb je geen internet.

Maar in dit geval moet de netwerkkabel in de blauwe poort om internet te hebben.

 

59cbba2341f47_Schermafdrukop2017-09-2716-17-50.thumb.png.f86f16aaac671d66c84f9555fb458673.png

 

Nota: voor LInux

Het principe is hetzelfde.

Rechts op Wifi icoontje en dan met de rechtermuisknop op edit connectie

Klik daar uw wifi verbinding en dat edit en zoals onderstaande instellen en als je klaar ben met de router kan je IP adres uitschakelen ofwel verandert je 192.168.1.1 naar 192.168.0.1 dus 1 veranderen in 0 en save.

 

59cbba481144f_Schermafdrukop2017-09-2716-22-34.png.ea16efeeab5bb60fce64e2e50a9c4a72.png

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

De camera moet je zoals onderstaande  ook invullen maar dan een andere vaste IP adres zoals 192.168.0.115 en voor de rest is hetzelfde.

moet zijn

De camera moet je zoals onderstaande afbeelding  ook invullen maar dan een andere vaste IP adres zoals 192.168.0.115 en voor de rest is hetzelfde.

 

Mijn tijd was om, om vorige bericht aan te passen.

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.