Ga naar inhoud

Ccleaner of ander programma automatisch opstarten bij afsluiten laptop


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo, is er een iemand die weet hoe ik Ccleaner of een ander beter schoonmaakprogramma bij afsluiten computer automatisch laat opstarten om geschiedenis, cookies en andere internetsporen te wissen omwille van privacy. Ik ben zopas overgeschakeld naar Chrome omdat hij toch wat sneller en vloeiender werkt als met alle respect mijn oud getrouwe Firefox. Chrome plaatst natuurlijk wel veel meer rommel (cookies en dergelijke) op de laptop. Ik weet dat je Ccleaner kunt laten opstarten bij opstarten van computer maar andersom ? Of ben ik beter met een anders? IK zou natuurlijk bij Chrome ook een extensie kunnen gebruiken bij afsluiten Chrome om die in werking te laten treden maar daar heb ik het minder op begrepen. Wat ik ook niet begrijp, waar komen die cookies en internetcache van Thunderbird vandaan ? Is toch maar een mailprogramma (overigens een uitstekend naar mijn gevoel) ?:hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou de PC ook op een alternatieve manier kunnen afsluiten: i.p.v. af te sluiten laat je CCleaner lopen en je stelt het programma zo in dat het na afloop zelf de PC afsluit. (Werkt ook met de gratis versie).
Kies daartoe in CCleaner in de linkerkolom 'Opties' en ga naar 'geavanceerd'. Zet een vinkje bij 'Computer afsluiten na het schoonmaken'.


Je moet dan wel de gewoonte aannemen om de PC niet zélf af te sluiten, maar in plaats daarvan CCleaner te laten lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euh ja, ik heb zojuist de pro versie aangekocht en zie niet zoveel verschil met de gratis versie in verband met ccleaner laten lopen na uitschakelen computer. Wel dat je in Chrome als je die specifiek afsluit de gegevens van Chrome alleen neem ik aan verwijdert. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is inderdaad een verschil. Had ik ook al opgemerkt. Maar Nokiaprox had ook wel een manier bedacht die me wel beviel. ik was alleen niet slim genoeg om die optie te gebruiken want daarmee was het eigenlijk ook opgelost. Nu heb je inderdaad ie manier om hem bv om 8u20 iedere dag te laten schoonmaken. Wat ik wel raar vind als ik vroeger Ccleaner manueel gebruikte en Firefox en Thunderbird stonden open dat die eerst gesloten dienden te worden voor schoonmaak. Als Chrome en Thunderbird nu openstaan wordt daar om 8u20 geen melding van gegeven. Dus niet opgekuist ? Dan gebruik je beter de manier van Nokiaprox niet ? Wat ik wel een toegevoegde waarde vind tegenover de gratis versie is als je cchrome sluit je kunt instellen dat Chrome opgekuist wordt. Iedereen bedankt trouwens voor de informatie. Ik heb nog maar eens wat bijgeleerd :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, justy zei:

Maar Nokiaprox had ook wel een manier bedacht die me wel beviel. ik was alleen niet slim genoeg om die optie te gebruiken want daarmee was het eigenlijk ook opgelost.

Deze methode is mee ook wel bekend maar heb het niet voorgesteld omdat je een automatische opkuis wenste.

22 uren geleden, justy zei:

Hallo, is er een iemand die weet hoe ik Ccleaner of een ander beter schoonmaakprogramma bij afsluiten computer automatisch laat opstarten om geschiedenis, cookies en andere internetsporen te wissen omwille van privacy.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.