Ga naar inhoud

Problemen met apps


Emmanuel

Aanbevolen berichten

Ik gebruik Windows 10 en Mozilla Thunderbird. Wanneer ik start dan vind ik geen apps in mijn startpagina. Ik moet die apps dus activeren. Als ik mijn e mails v erlaat dan ben ik weeral de pagina met apps kwijt en moet ik start weeral forceren. Iemand zegde mij dat ik de tablet modus moest gebruiken maar mijn probleem blijft.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik het probleem kan oplossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meen dat u een laptop hebt met Windows 10. Dan zou ik niet de tabletmodus gebruiken. Gebruik de gewone modus.

 

Wanneer u op de startknop klikt wilt u een lijst met apps zien. Regel dat op de volgende manier:

Klik met de rechter muisknop op een lege plek in de taakbalk (de taakbalk is de onderste balk op uw scherm, waarin links de startknop staat, en helemaal rechts de klok) en klik dan op Taakbalkinstellingen.

Wanneer dat venster geopend is, klikt u in de linker kolom op Start.

Zet daarna het schuifje onder 'Lijst met apps in Startmenu weergeven' op Aan.

 

Dit zijn mijn instellingen in dat venster:

 

59d38b63a185f-Instellingen_voor_Start.pn

 

Het kan ook handig zijn om pictogrammen van vaak gebruikte programma's vast te maken aan de taakbalk. Dan staan ze naast de knop Start en kunt u er altijd snel bij. Laten we als voorbeeld het pictogram van Thunderbird permanent in de taakbalk zetten.

Klik daarvoor op Start (= de knop met de witte Windows vlag); zoek in de lijst met programma's Mozilla Thunderbird. Klik met de rechter muisknop op Mozilla Thunderbird en kies dan achtereenvolgens Meer > Aan taakbalk vastmaken.

 

59d38dad025ec-Thunderbird_aan_taakbalk_v

 

Daarna ziet u het pictogram van Thunderbird in de taakbalk staan; ook wanneer dat programma niet geopend is. Klik op dat pictogram wanneer u Thunderbird wilt openen.

--------------------------------------

Een andere manier om programma's snel te vinden is door niet de knop Start te gebruiken maar de knop met het vergrootglas (= Zoeken in Windows). Klik op het vergrootglas en begin dan de naam van het programma te typen. Wanneer u enkel de letters thu heeft getypt, zal Thunderbird al bovenaan als zoekresultaat verschijnen.

Had u Thunderbird nog niet vastgemaakt aan de taakbalk, dan kun u dat daar doen. Klik daarvoor met de rechter muisknop op het zoekresultaat en kies dan Aan taakbalk vastmaken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik vind enerzijds niet meer terug om in de gewone modus terug te keren.  Tot zover, ik tik op een lege plaats in de taakbalk. Dan vind ik echter die Taakbalkinstellingen niet terug. Als ik kijk naar uw voorbeeld dan zie ik dat bij mij dat schuifje op aan stond en staat. Wat moet ik doen? Vermoedelijk eerst naar die gewone modus gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-10-2017 om 15:22, porrelaar zei:

Ik meen dat u een laptop hebt met Windows 10. Dan zou ik niet de tabletmodus gebruiken. Gebruik de gewone modus.

 

Wanneer u op de startknop klikt wilt u een lijst met apps zien. Regel dat op de volgende manier:

Klik met de rechter muisknop op een lege plek in de taakbalk (de taakbalk is de onderste balk op uw scherm, waarin links de startknop staat, en helemaal rechts de klok) en klik dan op Taakbalkinstellingen.

Wanneer dat venster geopend is, klikt u in de linker kolom op Start.

Zet daarna het schuifje onder 'Lijst met apps in Startmenu weergeven' op Aan.

 

Dit zijn mijn instellingen in dat venster:

 

59d38b63a185f-Instellingen_voor_Start.pn

 

Het kan ook handig zijn om pictogrammen van vaak gebruikte programma's vast te maken aan de taakbalk. Dan staan ze naast de knop Start en kunt u er altijd snel bij. Laten we als voorbeeld het pictogram van Thunderbird permanent in de taakbalk zetten.

Klik daarvoor op Start (= de knop met de witte Windows vlag); zoek in de lijst met programma's Mozilla Thunderbird. Klik met de rechter muisknop op Mozilla Thunderbird en kies dan achtereenvolgens Meer > Aan taakbalk vastmaken.

 

59d38dad025ec-Thunderbird_aan_taakbalk_v

 

Daarna ziet u het pictogram van Thunderbird in de taakbalk staan; ook wanneer dat programma niet geopend is. Klik op dat pictogram wanneer u Thunderbird wilt openen.

--------------------------------------

Een andere manier om programma's snel te vinden is door niet de knop Start te gebruiken maar de knop met het vergrootglas (= Zoeken in Windows). Klik op het vergrootglas en begin dan de naam van het programma te typen. Wanneer u enkel de letters thu heeft getypt, zal Thunderbird al bovenaan als zoekresultaat verschijnen.

Had u Thunderbird nog niet vastgemaakt aan de taakbalk, dan kun u dat daar doen. Klik daarvoor met de rechter muisknop op het zoekresultaat en kies dan Aan taakbalk vastmaken.

 

Hallo Porrelaar,

Met uw raadgevingen en wat zoekwerk geraakte ik op de gewone modus ik trachtte toen ook v erder te geraken. Resultaat na een heropstart van de pc kreeg ik de apps op het startmenu. Bedankt voor uw hulp, ik denk dat hiermede het probleem is opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, ik zie nu dat ik vergeten was om te melden hoe u de tabletmodus uit kon schakelen. U heeft het blijkbaar zelf al gevonden. Voor andere lezers voeg ik die informatie hieronder toe.

Om de tabletmodus in- of uit te schakelen klikt u op het pictogram Meldingen dat in de taakbalk rechts van de klok staat (zie nr. 1 in de afbeelding).

Dan wordt een aantal tegels getoond. Wanneer de tegel waarin Tabletmodus staat, grijs is, dan is Tabletmodus uitgeschakeld. Klik op die tegel om tabletmodus in te schakelen. Die tegel zal dan blauw worden. Klik nog een keer op Tabletmodus en hij staat weer uit.

 

59d78fa6ceee1-tabletmodus_in-_en_uitscha

 

Wanneer heeft het zin om de tabletmodus te gebruiken? Wanneer u een tablet heeft of wanneer u een laptop met touchscreen heeft. Op zo'n beeldscherm met touchscreen kunt u met uw vingers tikken om een app/programma te starten enz. Lang niet alle laptops hebben zo'n touchscreen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Gast sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.