Ga naar inhoud

pc start niet meer op na proberen aan te sluiten op tv


nazg

Aanbevolen berichten

Hoi.

Hopelijk kan iemand van jullie mij helpen, het is niet zo simpel om uit te leggen maar zal proberen het zo exact mogelijk te doen, het zal wel een hele boterham worden. Ik heb een verbinding proberen te maken tussen mijn pc en mijn tv dmv een "multimedia dvd kit" van de FNAC. Het ging om een verbinding dmv een S-Video kabel, video kabel en audiokabel van mijn grafische en geluidskaart naar een SCART-adapter naar mijn tv. Ik ken er niet zoveel van dus ik weet niet of alles wat ik zeg wel correct is, maar daar komt het min of meer toch op neer denk ik :-) Nadat ik de verbinding had gemaakt, heb ik de nieuwste drivers voor mijn grafische kaart gedownload (Nvidia GFORCE), mijn pc opnieuw opgestart en via configuratiescherm - beelscherm - instellingen - geavanceerd - NVIDIA GFORCE de instellingen aangepast zodanig dat mijn beeld "gekloond" zou worden over mijn monitor en tv, maw dat ik dus een identiek beeld op mijn monitor en op tv zou moeten hebben. Ik zag echter niets veranderen aan het beeld van mijn tv, terwijl ik dacht dat de verbinding correct was nochtans. Om te kijken of het op een andere manier niet zou lukken, heb ik een andere instelling genomen, waarbij er maar één scherm als een beeldscherm zou functioneren (de standaardinstelling dus), met het verschil dat ik nu mijn tv en niet mijn pc-monitor als "standaard"scherm instelde. Dat was blijkbaar geen zo'n goed idee, want mijn monitor werd zwart (wat op zich wel logisch is) maar op mijn tv zelf veranderde nog altijd niets. Ik wou de instellingen weer naar standaard zetten, maar dat lukte uiteraard niet aangezien ik niks van beeld meer had... Vervolgens heb ik de verbinding tussen mijn pc en tv verbroken en m'n pc opnieuw opgestart, met de hoop dat ik weer beeld ging krijgen op mijn monitor, maar tevergeefs. Ik krijg wel weer beeld op mijn monitor, maar hij start niet verder op. Eerst zie ik het bericht dat er vroeger nooit op kwam "Auto adjust in progress". Daarna verschijnt het zwart scherm met de opties om in veilige modus of op normale manier op te starten. Wat ik dan ook selecteer, hij komt dan telkens opnieuw op een blauw error bericht met de boodschap "Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen." Hoeveel keer ik hem ook opnieuw opstart, hij blijft datzelfde bericht tonen en ik kan dus geen kant meer uit.

Ik zou de preciese gegevens van mijn grafische kaart en pc-monitor willen geven, maar deze weet ik niet van buiten en ik kan het niet opzoeken op mijn computer aangezien hij niet opstart. Mijn grafische kaart is een NVIDIA GFORCE zoals ik al gezegd had, en mijn monitor is een lcd-scherm van DELL, 19" en er zit "190" in zijn productnaam geloof ik.

Ik hoop dat iemand wijs geraakt uit mijn uitleg en mij kan helpen hiermee, ben redelijk hopeloos want heb geen idee wat ik nog zou kunnen doen anders buiten hem binnenbrengen, maar heb mijn pc wel hard nodig eigenlijk op dit moment...

Alvast heel erg bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.