Ga naar inhoud

::Koeling van een pc hoe laag krijg jij hem en hoe?::


Tom

Aanbevolen berichten

mm stilte en perfecte koeling gaat nooit goed samen..

zal eens dingen hier posten die kunnen helpen met het maken van een stille en koele computer..

fans:

iedereen kent ze wel de ventilatoren op de cpu,in de case enzo deze zijn meestal klein dus moeten ze harder draaien voor meer lucht te verplaatsen..ik zal hier onder ook eens de verschilende formaten neer zetten van klein naar groot:

40mm(nogal te vinden op chipsets en oudere videokaarten)

60mm(nogal snel te vinden op een cpu /videokaarten)

80mm(standaard formaat tegenwoordig voor case/cpu's)

92mm(word niet veel gebruikt maar ze bestaan )

120mm(worden veel in cases gebruikt en op non standaard cpu heatsinks)

-----------------------------------

lawaai:

zoals ik eerder al zei de kleine fans maken het meeste lawaai deze zijn de 40mm

de 120mm maakt veeel minder lawaai dan een 40mm waarom? omdat deze ten eerste al 120mm zijn(12CM!) dus deze moeten minder snel draaien voor meer lucht te verplaatsen..

de stilste merken:

papst(heel goed maar bijna geen airflow)

arctic(ook stil en goede airflow)

enermax(aangezien enermax fans heeft met regelbare weerstand kunt ge het geluid naar eigen zin aanpassen :wink: )

dit zijn er maar een paar.. er zullen er nog veel meer zijn

-----------------------------

stilste cases:

Antec P180

nu de vraag waarom de Antec P180??,deze is gewoon de stilste de side panels hebben 3 lagen de case is in 2 verdeeld onderaan komt de voeding en eventuele HDD's met in het midden een 120mm fan die koude lucht over de HDD's zuigt en de warmte via de voeding weg blaast voor de rest heeft de case nog 3*120mm fans die mooi stil zijn :).

----------------------------------------------

ik ga jullie eens een url geven zodat ge uw pc zo stil mogenlijk krijgt http://silentpcreview.com/

owja dit is mijn case (antec P180)

http://users.telenet.be/demonhunter327/case01.jpg

goede tip die ik nog zeg is: zorg dat u cable mess is opgeruimd kijk naar mijn foto als voorbeeld of op de bovenstaande url :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.