Ga naar inhoud

Temperatuur CPU


Chewie70

Aanbevolen berichten

Ik heb een i7 5775C CPU.  Als ik de PC aanzet en laat hem gewoon wat staan, loopt de temperatuur van de CPU op tot iets boven 90°C (gemeten met HWMonitor, met uitschieters tot 97°C.

Is dit normaal..?   

Zou dit eventueel kunnen verklaren waarom games zo slecht lopen? Tot een jaar of zo geleden  had ik daar geen probleem mee. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De temperatuur van je CPU is veel te hoog en hierdoor word de snelheid naar beneden gehaald om oververhitting te vermijden en worden de prestaties beduidend minder.

Heb je de behuizing van je pc al eens open gemaakt en gekeken of je CPU koeler niet verstopt zit met stof af misschien draait de fan helemaal niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het probleem opgelost is...  Ik heb de kast eens opengedaan en hoewel ik niks van hardware kan was het toch duidelijk:  de cpu-cooler was slecht bevestigd. Er waren 2 pinnen die niet vastzaten waardoor de cooler langs één kant wat omhoog stond.  Heb hem vastgezet.  2de probleem... de kabel van de ventilator van de kast hangt er gewoon in... dus niet aangesloten...

Daar moet ik nog even op zoeken waar ik die moet aansluiten.  Maar temperatuur is nu normaal.  Ik zit nu aan 45°C bij normaal gebruik en zelfs na 5 minuten Rise of the Tomb Raider te spelen, komt temperatuur nog niet aan 50°C.. (waar hij dus voordien tot 95°C kwam..).   Gamen gaat nu weer vloeiend.  Gemiddelde fps in Superposition Benchmark is gestegen van 29fps naar 42fps op '1080p High'.  Ben in ieder geval niet te spreken over de service van de PC verkoper.  Sinds hij het 'nieuwe' mobo heeft geïnstalleerd zijn de prestaties pijlsnel gedaald en ik stond op het punt een nieuw mobo en gpu te kopen.  Dus: heel erg bedankt voor de tip mbt de temperatuur, dat heeft me een aardige som geld bespaard!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.