Ga naar inhoud

Ethernet heeft geen geldige IP-configuratie


Stroekes

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Mijn internet valt geregeld uit op mijn desktop. Mijn internet komt binnen via modem van Telenet en wordt verder verdeeld door een router Netgear N750, van daar kabels naar desktop, router, digibox, ps4. 

 

Desktop heeft Windows 10 en werkt normaal prima. Een keer om de x tijd ben ik plots mijn netwerk kwijt. Enige manier (die ik ken) om het dan nog te verhelpen is naar de zolder gaan, modem resetten, router resetten, en dit een aantal keren proberen tot het terug werkt. 

 

Uit andere posts vermoed ik dat mijn router een ip adres aanmaakt dat conflicteert met dat van de modem. Ik kan er echter niet uit afleiden hoe ik het kan voorkomen. 

 

Kan iemand een quasi leek hierin helpen? 

 

Thx!

Michiel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had je Netgear N750 dchp uitgeschakeld en eveneens een vaste IP adres gegeven?

Want er kan maar 1 actieve router zijn en dat is die van Telenet tenzij je een heel goede reden hebt om Netgear N750 als actieve router te zetten.

Netgear N750 is geen gemakkelijk router om goed in te stellen.

Gebruik je Netgear N750 om extra draadloos te gebruiken?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

 

Ik heb hier niets aan gewijzigd. Telenet heeft deze geplaatst op't ogenblik dat ik hier nog geen pc had om inderdaad wifi te versterken. Dat is overigens ook een ander signaal, weet niet of dat normaal is. 

 

Ik heb maw nog niets ingesteld aan mijn router... 

 

Mvg,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.