Ga naar inhoud

selectie woorden op blad 2


ddr

Aanbevolen berichten

Mijn zoontje is frans aan het leren. Nu had ik graag in excel de verschillende woorden en zinnen in het nederlands geplaatst en dan via selectie enkele van deze woorden ,zinnen, op blad 2 geplaatst.

 

Op blad 1 staan verschillende woorden in kolom A. Ik had graag deze geselecteerd door er op te klikken. (cel kleurt groen) . de woorden die geselcteerd zijn  (groene cellen dus) zouden op blad 2 moeten komen en liefst ook nog in een andere (willekeurige volgorde).  Ook zouden de woorden op blad 2 moeten voorzien zijn van een onderliggende streep waarop de franse vertaling kan geschreven worden.

 

zie bijgevoegd bestand./

 

Map12.xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ben je hier iets mee?

In het tabblad Data vul je woorden (zinnen) in met de Franse vertaling (makkelijk om te corrigeren)

Verberg nadien het tabblad Data en beveilig de VBA met een wachtwoord.

En dan gewoon een woord of een zin kiezen en invullen.

Ik denk dat het duidelijk is maar zijn er nog vragen...

 

Werkblad Frans.xlsb

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit is al een fantastische start. Maar nu steeds via extra pop up om woorden of zinnen te kiezen. Is het niet mogelijk om rechtstreekse keuze te maken op tabblad data? Door op bepaalde cellen te klikken worden deze geselecteerd en deze cellen (woorden ,zinnen) worden dan  op tabblad werkblad geplaatst. Eventueel nog extra tabblad "verbeteren" waarop de geselcteerde woorden,zinnen van op tabbald werkblad ook staan maar dan met de antwoorden bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beter?

Klik je helemaal gek in de keuzelijst.:D

Het tabblad Data is een tabel, die is dynamisch, je hoeft alleen Nederlandse woorden en zinnen in te vullen in kolom A en de Franse vertaling in kolom B.

(als ik me niet vergis kan je vanaf Excel 2007,om en bij de 1.048.000 woorden, zinnen invullen);)

Werkblad Frans(V2).xlsb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

 Zal hij wel niet zo tof vinden.

Ben ik nog niet zo zeker van als hij de oplossing (vertaling) kan vinden in de tabbladen Data en Verbetering.

Maar dank voor de terugkoppeling:top:

Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.