Ga naar inhoud

Na Windowsupdate naar versie 1709 problemen met beeldscherm


reddevel

Aanbevolen berichten

Na het updaten van de laptop "Acer Aspire 8530G" had ik problemen met het beeldscherm (uitgerekte beelden en grote iconen), daar ik dit al mee gemaakt had met mijn desktop heb ik de zelfde handelingen toegepast omdat het daar wel gelukt was. De grafische kaart een een ATI Radeon HD 3xxx serie ben ik gaan opzoeken op internet en kwam ik bij AMD en dezelfde drivers als ik heb moeten installeren op mijn desktop. Ik heb deze gedownload gelijk met ADM clean uninstall Utility om eerst de eerdere drivers te verwijderen en daarna de drivers van ADM te installeren. Het probleem was hierbij helaas niet opgelost enkel nog erger geworden, op het scherm heb ik nog wel de bureaublad achtergrond maar voor de rest niets meer d.w.z. als ik bijvoorbeeld op het icoontje in de taakbalk van google chroom klik dan zie ik dat deze open aan het icoontje in de taakbalk maar op het scherm gebeurt er niets. De taakbalk krijg ik wel te zien en kan ik ook mee werken maar waar ik in de taakbalk ook op klik er gebeurd niets op het scherm, daarom kan ik ook Speccy niet laten draaien op de laptop om jullie gegevens door te sturen hopelijk hebben jullie toch een oplossing.

aangepast door reddevel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het opgelost is de instelling van het beeldscherm was volgens mij bij het installeren van de drivers automatisch op uitbreiden ingesteld. Ik heb de laptop aan de TV gekoppeld en toen kreeg ik op het TV-scherm het eigenlijke beeld te zien en heb ik de beeldscherm uitbreiding uit gezet, voorlopig loopt het allemaal zoals het moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha, ik zat net naar je topic te kijken en was aan het bedenken hoe we jouw probleem (uitgerekte beelden en grote iconen) aan konden pakken. Blijkt dat je het zelf al hebt opgelost. Goed denkwerk! :top:

 

Overigens is dit de eerste keer dat ik lees dat dit probleem zich voordoet bij een grafische kaart uit de Radeon HD 3000 series. Tot nu toe las ik alleen die problemen (zoals jij die had bij je desktop pc) bij grafische kaarten uit de Radeon HD 4000 series en 5000 series.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitgerekte beelden en grote iconen was opgelost door het installeren van de ADM drivers zag ik in de taakbalk maar al wat op het beeldscherm boven de taakbalk stond was verdwenen en als ik op een icoontje klikte zag ik aan het icoon in de taakbalk dat het venster zich opende maar er kwam niets op het scherm. Plots kreeg ik in de gaten dat het pijltje op het scherm altijd verloren ging als in links op het beeldscherm kwam vandaar dat ik op het idee kwam om de laptop met een HDMI kabels een te verbinden met de TV, en toen zag ik dus mijn eigenlijke beeldscherm op TV verschijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.