Ga naar inhoud

nokia 5800


Aanbevolen berichten

Beste allen,

dit hoort mss niet echt thuis op dit forum, en toch...

aan allen die de nokia 5800 op hun verlanglijstje hebben staan:

Jammer,

de releasedate was 26/02, doch nergens hadden ze hem voorradig door problemen met leveringen (volgens phonehouse)

na wat rondgezoek op internet ben ik te weten gekomen dat elke nokia 5800 die voor februari gemaakt is, een slechte speaker heeft, en dat deze vervangen moet worden...

maw: koop je het toestel, bereid je maar dat je je toestel na een paar maanden naar een service center mag sturen voor een andere audio speaker...

nokia zelf heeft dit probleem reeds publiekelijk erkent, en lost het op door chips van een andere fabrikant in te steken...

dit even in de mededelingen gezet zodat iedereen zich kan voorbereiden...

grtz

the almighty:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nokia heeft de speakers in de 5800 Xpressmusic vernieuwd. De speakers van de eerste lichting van Nokia's touchscreentoestel bleken snel kapot te gaan. Wie nog met de oude speakers zit, kan het probleem zelf verhelpen.

De speakers van de exemplaren die Nokia in de eerste maanden maakte, gaan snel kapot, zo was al langer bekend. Nokia heeft het probleem bij monde van de Russische woordvoerster Victoria Eremina erkend. In een verklaring van het bedrijf is te lezen dat Nokia sinds de tweede helft van januari speakers in het toestel verwerkt die van een andere fabrikant afkomstig zijn. Volgens Nokia kunnen consumenten de 5800 nu 'zonder angst' kopen.

rest van het artikel

Nokia vervangt speakers van touchscreentoestel -update | Mobile | Tweakers.net Nieuws

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb ook een Nokia 5800 en ben er content over.

Allen heb ik een vraagje i.v.m. de instellingen voor de gps verbinding.

Weet er iemand wat er allemaal moet ingesteld zijn voor een proximus klant om deze te laten werken?

Want daar geraak ik niet uit.

krijg dit niet aan de praat.

Alle hulp is welkom.

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey,

ik ben sinds gisteren in bezit van een nokia 5800 en ik heb er niks anders dan lof over te zeggen.

maar kan iemand mij misschiens helpen met de gps?

zodra ik maps open wordt er gevraagd :’online gaan?’ wnr ik ja duw komt er na een paar secondjes dat dit niet gaat…. iemand een idee ?

en ook als ik positie bepaling doe kan er geen sateliet gevonden worden .

kan iemand mij aub helpen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Bart ik heb de 5800 nu een dag of drie, hij wel perse online gaan om te kunnen navigeren, en om het adres te valideren. als je van de route afwijkt dan gaat ie ook online. de gebruikte Kb's kun je in navi mode rechts onder zien ( groen balkje).

GPS fix kan soms wel 10 minuten duren, gaat ook sneller online zeggen ze.

Daarom ook mijn vraag hierboven, iets anders dan Nokia maps bv. Route 66, maar deze werkt nog niet met de touchscreen van Nokia.

Tom Tom schijnt de interne GPS niet aan te spreken, blijft over Garmin (XT) . deze werkt dan zonder internet.

met nakia maps moet je dus wel een internet (UMTS) abonnment erbij nemen, volgens mij.

Heb nog een N73 met externe muis (GPS). en dat werkt standalone zonder internet en dat is wat ik wil.

Nog iets met Nokia maps, je moet het adres NAUWKEURIG en EXAKT intypen ander vindt ie niks, Tomtom komt met aanvullingen en suggesties, werkt naar mijn idee praktiser.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Verder is het een fijn toestel, nu de nav nog.

Jack.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoop dat iemand dit leest en reactie geeft.

Zoals boven vermeld heb ik nu een 5800, Vraag: is er een muziek speler voor S 60 dir werkt met directory structuur, wil niet met genres en artiesten werken, weet zelf waar de muziek staat dus dat hoeft niet, de speler die op de nokia zit kan volgens mij niet met directorys werken.

gaarne advies.

mvg Jack.

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste allen,

als trotse 5800 eigenaar efkens een tutorial om je gps instellingen deftig te zetten:

ga naar menu, dan toepassingen

daar kies je voor locatie

daar kies je voor positiebepaling ga je naar methoden pos. bepaling

daar zet je alle vinkjes uit behalve:

integrated gps (als je enkel de interne gps wenst te gebruiken)

bluetooth gps (als je met een bluetooth dongle werkt)

op die manier zal ie in nokia maps niet online willen gaan...

andere gps software heb k geen details van

maar wel iets anders dat mss wel aan te raden is ;)

http://www.tube5800.com/100-nokia-5800-themes-biggest-collection/

mvg.

b.dup

ps: de licentie voor de navigatie is 3 maanden gratis, daarna betalend

waarvoor betaal je bij nokia?

De kaarten, positiebepaling, gps games, picture with gps is volledig gratis

je betaalt enkel voor de begeleiding zelf, dus dat je mobieltje zegt hoe je van punt a naar punt b moet raken

hopelijk weten jullie hier wat meer door?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.