Ga naar inhoud

Outlook in Office XP


Garfield

Aanbevolen berichten

Hallo,

na herinstallatie van Office XP wil outlook niet meer starten. Ik krijg dan een alarmmelding dat hij de standaard e-mailmappen niet kan openen.

Herstelfunctie verhelpt het probleem ook niet.

Ik heb een periode met de beta van Office 2007 gewerkt, maar keer nu terug naar mijn vertrouwde XP.

post-4540-1417703798,8142_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Probeer even een nieuw profiel aan te maken in Outlook. Dus opnieuw je emailconfiguratie en gebruikersnaam en dergelijke. Als je met je rechtermuisknop op je outlook-icoontje drukt moet je normaal gezien wel iets zien staan van profielen (of dergelijke).

Als je het niet meteen ziet laat je maar iets weten.

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

inderdaad ik kan perfect een account aanmaken zoals je voorstelt. Maar wanneer outlook gestart wordt kan hij blijkbaar de standaardmappen niet vinden zoals je kunt zien in de bijlage aan mijn bericht. Herinstallatie vanop de originele CD werkt helpt niet waarbij ik mij afvraag of de CD niet op één of andere wijze beschadigd is.

Ik weet niet hoe ik dit moet oplossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Bij het formatteren van mijn computer ben ik ook mijn office 2007 kwijt.

Ik gebruik nu enkel outlook expres 6.

Het probleem is dat ik mijn berichten van telenet niet kan bekijken.

Ik moet dus eerst mijn emailaccount instellen.

Ik ben tot hier geraakt:

het servertype van de inkomende mail is......(http, pop3 of imap)

provider van http e-mailservice is:....(hotmail of overig.

server voor uitgaande email (smtp):..........

Wie kan mij hier bij helpen zodat ik verder kan?

Dank u

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Je outlook configureren zou geen probleem mogen zijn.

Inkomende mailserver (hiervoor kies je POP3) : in.telenet.be

Uitgaande server (smtp) : uit.telenet.be

Vervolgens zie je velden voor het invullen van je naam; login en paswoord voor je provider (telenet ).

Hierna doet outlook een verbindingstest om te zien of alle gegevens correct zijn.

Nu zou je de mails moeten binnenkrijgen.

Hopelijk geraak je er door.

Grtz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je outlook start en er is geen account actief moet je er een aanmaken. Hiervoor ga je verder op de plaats waar je in je eerste bericht bent geraakt en vul je de gegevens in zoals vermeld in mijn eertse reactie.

Voor wat betreft de e-mailadressen, als je een volledige herinstallatie hebt gedaan van windows dan ben je ze kwijt. Het verdient aanbeveling om eenmaal je adressenlijst volledig is , een backup te maken (pst-bestand) van je persoonlijke mappen en die te bewaren op een extern medium. Na eventuele problemen kun je die gegevens dan vlot terug inbrengen in je outlook.

Ik hoop dat je hem op deze manier terug aan de praat krijgt.

Groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.