Ga naar inhoud

Snelle pc voor Pinnacle filmbewerking


pepie

Aanbevolen berichten

  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • 3 weken later...
hoe staat het momenteel met deze?

ben toch best benieuwd!

Dag Yannick,

Fijn dat je mij weer even bericht.

Wegens omstandigheden( 60 man ontslagen) op mijn werk, ben ik er nog niet toe gekomen.

Ik hoop vandaag naar de PCboer te gaan,want die heeft al een andere PC van een collega gehad om te vergelijken.

Dat is ook maar een HP me 1 processor, die volgens mij net zo snel is als die PC met 4 processors is.

Dus binnenkort hoor je weer van mij.

groetjes Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Beste Yannick,Alles goed? :nurse:( PC dokter)

Ik ben er nog steeds niet uit met de leverancier.

Mijn HP met processor: AMD 3000+ 2.17 heeft 8-9 sec. nodig om een overgang in te voegen

Mijn huidige laptop Acer Aspire 5520G met: AMD Dual Core TK 57 1.90 Ghz, 6 sec.

.

Dus mag ik verwachten dat een PC met een 2.33 Intel Dual QuadcoreQ8200 ex1333mhz, KB cache 2-3 sec. nodig heeft.

Zou dan een mooie tijd zijn. En dat verwacht ik ook van een SNELLE PC.

.

Graag hoor/lees ik nog wat van jou.

Groetjes Peter :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het niet erg vind, meng ik me ook even in deze discussie.

Volgens mij mag je dat zeker verwachten...

MAAR de vraag is of Pinnacle wel bedoelt is voor multicore's (een quad-core in jou geval)

Kijk met jou oude AMD Athlon 3000+ heb je één core (of kern) , met je laptop heb je er twee.

Met je nieuwe pc 4, als pinnacle niet geoptimaliseerd is voor quad-core dan loopt het heel erg langzaam.

Alhoewel volgens mij dan nog wel altijd sneller dan je athlon of dan je laptop.

Hoe snel (of traag) doet je pc er nu over?

Als dat echt trager is, zou ik eens testen hoe je systeem schaalt met gelijksoortige systemen.

Draai bijvoorbeeld 3Dmark06 een keer, en dan krijg je op het einde van die testen.

View results online (oid) wat is je score?

Als deze ongeveer hetzelfde is als gelijkaardige systemen, denk ik dat je kunt stellen dat Pinnacle niet goed geprogrammeert is voor multicore processors.

Als die laag is, dan moet je toch echt eens een goede babbel met die mensen hebben.

Want als hetzelfde met mij zou overkomen zou ik gek worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Aäron,

Dat vinden wij zeker niet erg. Een extra hulp is altijd welkom.

De PC staat nog steeds bij de PC verkoper om daar te testen.

Dat programmaatje wat je mij verteld, ga ik met mijn neef( deze heeft er meer verstand van dan ik) eens lekker uitproberen.

Volgens mij heeft de PC verkoper al eens contact gehad met Pinnacle, en aan de hand van die gegevens heeft zij er een andere processor erin geplaatst. i.p.v. AMD een Intel.

Naar aanleiding van jouw opmerking: Pinnacle niet goed geprogrammeerd is voor multicore processors, ik denk er nu over om Pinnacle zelf ook maar eens te mailen.

Kan wel ff duren voor jullie weer wat horen van mij.

m.vr,groet

Peter :wavey:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat programma is eerder een soort grafisch-benchmark programma.

Maar het is ook héél cpu afhankelijk, en als je daar goed inscoort, heb je ongeveer al en idee dat er niks raar is met je pc.

Op het grote internet vind ik niks dat Pinnacle niet geoptimaliseerd is voor muticores, en dat zou mij ook verbazen, aangezien het een veel gebruikt programma is.

Ik zal eens de demo downloaden en zien hoe het bij mij draait (C2Q Q6600, een versie lager als die va jou)

De PC staat nog steeds bij de PC verkoper om daar te testen

Hoelang staat die pc daar al?

Zo moeilijk is het volgens mij niet om te testen...

Als er bij ons iets binnekomt me zo'n probleem draaien we gewoon de hele benchmark zooi en als daar iets uit blijkt gaan we dingen uitsluiten.

Zit je toch maximum een paar uur aan denk ik, zeg maar 3-4 uur werk (zonder pauzes ofzo)

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.