Ga naar inhoud

Geen internet bij opstart laptop


reddevel

Aanbevolen berichten

Sinds de upgrade naar Windows 10 op onze laptop heb ik bij het opstarten van deze in eerste instantie geen internet en ben ik verplicht om hem opnieuw op te starten, ik heb al gehoord dat dit een probleem is van velen maar vind het wel irritant om telkens opnieuw opstarten uit te voeren en ook een redelijk tijdverlies. Daarom de vraag of er geen oplossing is om dit euvel te laten verdwijnen zodat ik weer net zoals bij Vista en Windows 7.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerder had je ook al problemen met die laptop sinds je er Windows 10 op draait.

 

https://www.pc-helpforum.be/topic/68419-laptop-stopt-bij-het-opstartscherm/?do=findComment&comment=537541

 

https://www.pc-helpforum.be/topic/68401-na-windowsupdate-naar-versie-1709-problemen-met-beeldscherm/?do=findComment&comment=537462

 

https://www.pc-helpforum.be/topic/68366-hier-het-zelfde-geval-plotseling-grote-iconen/?do=findComment&comment=537270

 

Het is niet uitgesloten dat bepaalde hardware elementen niet goed overweg kunnen (drivers) met Windows 10.

In uw plaats zou ik als test een schone installatie van Windows 10 overwegen. Als je ook dan nog dergelijke problemen hebt dan kun je conclusies trekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik vragen hoe het verloopt bij een schone installatie van Windows 10 met het ingeven van de serienummer want ik heb de laptop gekocht met Vista Home waar ik een gratis upgrade bij heb gekregen naar Windows 7 en toen in 2015 (als ik mij niet vergis) heb gebruikt gemaakt van de gratis upgrade naar Windows 10.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je Windows 10 licentie is voor die pc bij Microsoft geregistreerd je mag daarom bij de installatie het luikje waar je de licentiesleutel zou moeten invullen overslaan.

Let wel goed op dat je bij de installatie voor het juiste accounttype kiest want Microsoft stuurt je standaard richting Microsoft account. Dat moet je omzeilen als je enkel een lokaal gebruikersaccount wenst in te stellen door op de link Offlineaccount te klikken. Niet te snel op "Volgende" klikken en eerst goed kijken wat er te lezen staat.

aangepast door droske
tip voot lokaal account toegevoeg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op internet gelezen dat het ook zou kunnen helpen door het snel opstarten uit te schakelen dat heb ik dus nu even gedaan en ga nu eerste eens bekijken of dit inderdaad ook kan helpen indien niet zal het dus een nieuwe installatie worden, ik hou jullie in ieder geval op de hoogt kunnen wel enkele weekjes overgaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals beloofd laat ik jullie even weten dat het uitschakelen van het snel opstarten tot op heden heeft geholpen, ik heb sinds dit te veranderen in de instellingen al een keer of 20 een opstart gedaan van de laptop en had telkens voor de eerste keer internetverbinding wat mij voordien geen enkele keer lukte toch bedankt voor de raad die jullie mij gaven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Gast sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.