Ga naar inhoud

Surround 5.1 win 10 achterste speakers


mysticfist

Aanbevolen berichten

Ik heb onlangs een 5.1 speaker set gekocht maar krijg we niet goed geconfigureerd.

Ik heb ze aangesloten ( kabeltjes in de juiste uitgangen ) en heb in windows 10 alles geconfigureerd via afspeelapparaten - afspelen - Luidsprekers = Configureren 

Daar nam ik 5.1 Surround en heb ik alles geconfigureerd.

Dan een test uitgevoerd en ik kreeg over geluid te horen ( de ene na de andere )

Dat leek dus ok maar na een reboot had ik geen geluid meer en heb ik de configuratie opnieuw proberen te doen maar sindsdien lukt het niet meer.

Ik selecteer 5.1 Surround maar als ik de test start hoor ik enkel geluid uit mijn 2 voorste speakers.

 

Het vreemde is dat als ik bvb youtube start en een liedje afspeel ik wel degelijk geluid hoor uit al mijn boxen.

Dus lijkt dan weer wel correct behalve dat als ik een filmpje start on de 5.1 te starten ( zo zijn er een paar op youtube ) dan hoor ik ook enkel geluid uit mijn voorste 2 speakers en niet uit de rest.

Je ziet in het filmpje dat het de achterste moeten zijn bvb maar het geluid komt vooraan uit de speakers.

 

Een twee ding dat opviel was dat tijdens het spelen van Ark ik geluid heb uit alle richtingen.

De dieren die rondlopen hoor ik echter niet achter me en dat is wel erg jammer.

Geen idee waarom maar alles lijkt te gaan via al de speakers behalve het geluid van de dieren dat gaat enkel vooraan terwijl het normaal ook achteraan zou moeten werken.

In ark heb ik trouwens ook dat het geluid van de dieren soms met schokjes lijkt te gaan alsof het geluid altijd aan-uit gaat.

 

Iemand suggesties om dit in orde te krijgen?

Ik vind het zoiezo al zeer vreemd dat ik geen deftige test meer kan dien in win 10.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook gemerkt dat mijn volume vanzelf luider wordt als ik het te laag zet.

Vroeger was dat niet zo.

Als ik nu het geluid op youtube bvb zeer laag zet tot ik het nog maar zeer lichtjes hoor dan blijft het zo een secondje of 3 en dan gaat het vanzelf terug luider tot alles terug goed hoorbaar is. En eigenlijk is dat te luid als achtergrond grrrr.

 

Ik word gek van die instellingen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem ivm volume die vanzelf verandert is opgelost.

 

Blijkbaar kwam het probleem van mijn drivers van realtek_creative_audio 
Ik heb die er af gegooid en nu blijft het geluid mooi op de volume die ik kies.
Wel vreemd dat ik de drivers niet mag gebruiken terwijl ze wel voor mijn moederbord zijn want hierdoor heb ik ook die applicatie niet meer die me toelaat die 5.1 te configureren zoals rechts in mijn screenshot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb nog steeds geen oplossing hiervoor.

 

Drivers geupdate.

Realtek er eens helemaal afgegooid en terug geinstalleerd maar ik krijg het maar niet 5.1

 

Hier is blijkbaar ook niemand die een antwoord weet aangezien ik de voorbije anderhalve maand geen antwoord kreeg.

Enig idee op welke website of forum ik hiervoor terecht kan?

Telkens ik in google zoek vind ik mensen met hetzelfde probleem maar zonder oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.