Ga naar inhoud

Telenet + Synology RT2600ac + digibox


erik6

Aanbevolen berichten

Omdat de Wifi dekking een probleem was, heb ik op een centrale plaats een router bijgeplaatst.

1/Telenet + 2/Synology RT2600ac + 3/digibox en Sony Smart Tv

 

In de Telenet router heb ik alles afgezet en DMZ = Ip van RT2600ac

In de RT2600ac heb ik DMZ = Ip van de Telenet router.

 

Alles werk prima. Alle apparaten zijn aangesloten via LAN aan mijn RT2600ac.

Op de plaats waar mijn DIGIBOX van telenet staat samen met mijn Tv heb ik maar één LAN aansluitpunt. Daarom zit daar een NETGAER Switch.

 

Er is echter één probleem: Ik kan niet meer via Yelow play aan mijn Digibox. Als ik kijk bij "GEREGISTREERD TOESTELLEN" staat er vermeld "0"

 

Moeten er poorten opengezet worden in de RT2600ac om de digibox te kunnen benaderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de helpdesk van Telenet is het niet mogelijk om de digibox te gebruiken in combinatie met Yelow play als deze zich achter een eigen router bevind. Blijkbaar  zijn de signalen gecodeerd. Als deze signalen door de eigen router lopen is dat een probleem. Toch vraag ik mij af of dit via de instellingen van de routen niet kan opgelost worden. Er zijn tal van instellingen waarvan ik niet weet waarvoor ze dienen. Vandaar hier in bijlage de handleiding:

Syno_UsersGuide_Router_enu.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst een vooral: uw beveiliging is helemaal naar de vaantjes.

Je wilt in geen geval dat uw netwerk beveiligd is.

Doe A.U.B. is DMZ uit want dat is zeer gevaarlijk en helemaal niet nodig.

 

De fout ligt aan de instelling van uw tweede router.

In Telenet kan je niet alles afzetten want dat is uw hoofdrouter en het zou ook dom zijn als je elders wilt inloggen bij Telenet.

 

Op welke manier heb je een verbinding gemaakt met Telenet router?

Draadloos of via netwerkkabel?

Kan je wan gedeelte pagina eens geven van tweede router?

 

Nota: het maak niks uit waar digibox is aangesloten als het maar correct gebeurd maar wel liefst rechtsstreeks met netwerkkabel of powerline.

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.