Ga naar inhoud

drivers bewaren


vxvk

Aanbevolen berichten

Ik wil voor de tweede keer een grotere schijf in mijn notebook zetten. Welke delen van windows en/of program files moet ik bewaren om op de nieuwe schijf alle drivers beschikbaar te hebben. Voor de bestanden heb ik altijd al een back-up. Ik had een upgrade van windows 7 prof naar windows 10 gedaan. Hoe kan ik die windows 10 weer op mijn nieuwe schijf krijgen? Ik heb wel een programma dat upgrade naar windows 10 heet. Kan ik dat nog steeds gebruiken? Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor je advies. Ik heb het programma meteen gedownload en ik heb ook meteen een back-up gemaakt. Alleen kon ik niet kiezen waar ik de back-up wilde opslaan en ik kan hem ook nergens op mijn computer vinden. Heb ik iets verkeerd gedaan? Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, vxvk zei:

Alleen kon ik niet kiezen waar ik de back-up wilde opslaan en ik kan hem ook nergens op mijn computer vinden.

Alles is nochtans duidelijk uitgelegd. Lees dat onderdeel van de handleiding nog maar eens rustig opnieuw.

Ik weet ook niet welk type back-up je gemaakt hebt trouwens.

 

Toepasselijk voor uw vraag is dit onderdeel van de handleiding:https://www.pc-helpforum.be/topic/65553-aomei-backupper-standaard-handleiding-nieuw/?page=2&tab=comments#comment-535370

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, vxvk zei:

en ik kan hem ook nergens op mijn computer vinden.

Daar mag een back-up nooit staan want dan kun je het geen back-up noemen. Een back-up hoort thuis op een ander medium zoals bv een externe harde schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik heb nog even gekeken en ik heb de back-up gevonden. Inderdaad op het introductiescherm stond de opslagplaats vermeld. Hij stond op een aparte harde schijf. Dat is wel veilig. Maar ik vond niet de mogelijkheid om daarvoor te kiezen. Maar nu is het o.k. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog een vraag hierover. Als mijn pc crasht, hoe zorg ik er dan voor dat ik de back-up weer terug kan zetten. Moet dat dan vanaf een andere pc, moet ik de harde schijf aan een andere pc koppelen? Ik begrijp wel dat ik het programma samen met de back-up op een aparte disk moet zetten. Kan ik bij een nieuwe schijf bij het opstarten dan verwijzen naar de back-up schijf? Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, vxvk zei:

Ik heb nog een vraag hierover. Als mijn pc crasht, hoe zorg ik er dan voor dat ik de back-up weer terug kan zetten.

Ik merk dat je nog meer dan één vraag gaat hebben.

Eerst moet men weten wat er gecrasht is:

  1. De harde schijf?
  2. Windows (het systeem).

In het eerste geval is de schijf stuk en moet ze vervangen worden. Er moet dan een Volledige schijfback-up teruggezet worden. Die kun je enkel terug zetten als je er ooit een gemaakt hebt natuurlijk.

  1. Je plaatst een nieuwe schijf in de pc ter vervanging van de kapotte.
  2. Plaats de AOMEI bootable USB-stick in een usb poort.
  3. Koppel de externe harde schijf die de volledige schijfback-up bevat ook aan de pc.
  4. Start de computer op via de AOMEI bootable USB-stick en wacht tot deze het programma AOMEI Backupper geladen heeft.
  5. Plaats de Volledige schijfback-up terug naar de nieuwe schijf. Zie HIER hoe je dat doet.
  6. Verwijder de AOMEI Bootable USB stick en de externe harde schijf.
  7. Sluit het programma AOMEI backupper.
  8. Als je alles goed hebt gedaan dan start de computer nu op van je nieuwe schijf en het leed is geleden.

 

In het tweede geval moet enkel je Windows overschreven worden met een systeemback-up.

  1. Plaats de AOMEI bootable USB-stick in een usb poort.
  2. Koppel de externe harde schijf die een bruikbare systeem back-up bevat ook aan de pc.
  3. Start de computer op via de AOMEI bootable USB-stick en wacht tot deze het programma AOMEI Backupper geladen heeft.
  4. Plaats de gewenste systeemback-up schijfback-up terug naar c partitie. Zie HIER hoe je dat doet. je kiest daar methode 2.
  5. Verwijder de AOMEI Bootable USB stick en de externe harde schijf..
  6. Sluit het programma AOMEI backupper.
  7. Als je alles goed hebt gedaan dan start de computer nu op en het leed is geleden.
35 minuten geleden, vxvk zei:

Moet dat dan vanaf een andere pc, moet ik de harde schijf aan een andere pc koppelen?

Neen dus.

 

36 minuten geleden, vxvk zei:

Ik begrijp wel dat ik het programma samen met de back-up op een aparte disk moet zetten.

Neen, het programma moet niet op je back-up medium staan. Hoe zou je dat wel doen? Er staat toch geen besturingssysteem (Windows) op dat back-up medium, dus kun je er ook niets op installeren. Je moet wel over een AOMEI bootable medium beschikken en dat kan een CD of een USB stick zijn.

 

Lees a.u.b. die handleiding nog eens goed door. Alles staat erin.

 

In eerste instantie zijn deze hoofdstukken voor iedereen belangrijk.

Meteen te doen:

 

Dit moet je onder de knie hebben wanneer je een gecrashte harde schijf (SSD) moet vervangen of je systeem moet vervangen:

Dus, studeren maar.:)

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.