Ga naar inhoud

Wat als Windows crasht


Theo2602

Aanbevolen berichten

Ik heb, zoals de meesten, geen schijf van Windows 10. Hoe kan men dan toch Windows 10 opnieuw installeren als hij volledig crasht (dus niet meer opstart), of als bv de HD stuk is?

Men spreekt vaak over een backup op een externe schijf, maar hoe kan je die opstarten als Windows niet meer start?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nog nooit een back-up van je systeem of schijf gemaakt hebt dan raad ik je aan een volledige schijf back-up te maken.

17 minuten geleden, Theo2602 zei:

Is er een mogelijkheid om te weten hoe groot het bestand wordt op de externe HD? Percent van nu??

 

Tussen de 50 en de 60 % van het gebruikte volume van je schijf meen ik onthouden te hebben. Dus van alle partities samen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Theo2602 zei:

Ik heb, zoals de meesten, geen schijf van Windows 10. Hoe kan men dan toch Windows 10 opnieuw installeren als hij volledig crasht (dus niet meer opstart),

https://www.pc-helpforum.be/topic/67831-windows-10-downloaden-en-op-een-opstartbare-installatie-dvd-branden/

https://www.pc-helpforum.be/topic/67830-windows-10-downloaden-en-een-opstartbare-installatie-usb-stick-maken/

 

Een dergelijke schijf (of stick) kan gebruikt worden om een schone installatie van Windows 10 uit te voeren en om bepaalde herstellingen uit te voeren.

 

Met een back-up kun je echter terugkeren naar de situatie zoals die was ten tijde van de aanmaakdatum van de back-up.

 

Ter info: Op dit forum zijn een zeer groot aantal handleidingen ter beschikking. Er wordt naar mijn gevoel veel te weinig gebruik van gemaakt.

https://www.pc-helpforum.be/forum/41-handleidingen-tips/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die schijf of liever schijven, voor verschillende computers gemaakt. Mijn vrouw, mijn dochter en schoonzoon hebben samen drie W10 64 bits prof draaien, één W10 32 bits prof, en twee 32 bits, home draaien. Maar toen mijn laptop echt crashte kon ik met die schijf niets doen. Maar dat was een zeer speciale crash.

Eigenlijk moet ik, telkens er updates geweest zijn, een nieuwe DVD of USB stiick maken om bij te blijven??

Ik zal eerst een backup maken van het geheel, en daarna nieuw van die schijven of USB sticks.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Theo2602 zei:

Maar toen mijn laptop echt crashte kon ik met die schijf niets doen. Maar dat was een zeer speciale crash.

Beschrijf die crash dan eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, je vroeg welke Crash het was, dus verwees ik naar dat onderwerp van 6 januari waar mijn computer, door mijn schuld, crashte. Ik probeerde met die schijf, zoals ik er nu weer een aan het maken ben, W10 opnieuw te installeren, maar dat lukte van geen kanten. Als ik de computer opstartte met die schijf er in, vroeg hij wat ik wilde doen, en gaf verschillende mogelijkheden. Ik probeerde ze allemaal, geen enkel lukte. Zo kon ik dus zelfs niet formatteren. Ik ben dan naar de verkoper geweest, waar ik de laptop (2de hands) had gekocht, en hij installeerde W10 terug.

 

aangepast door Theo2602
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.