Ga naar inhoud

video overzetten op computer


theplayer

Aanbevolen berichten

Ik heb nog een aantal mini DV cassettebandjes uit de jaren 90. bandje.jpg.980b3751dfd9c1e1cec8b7bdf8cf54af.jpg   Ook bezit ik nog een Sony DCR-PC110E digitale videocamera             camera.jpg.53cb7c9fad45d1ac91954aabd7352556.jpg

en een zgn. Firewire 4-6 kabel om hiermee de beelden over te zetten op computer.        5a88b4d929875_firewirecamera.jpg.c51c269b3da01a3a2bcd9ac1899a8ac3.jpg     Ik heb voorts een Win7 I7 computer  met 2 firewire aansluitingen aan de achterzijde  5a88b51191817_firewirepc.jpg.00b294bb58660715d6f977984e039648.jpg

 

De vraag is: hoe krijg ik nu die video-opnamen op de computer. De firewire kabel wordt niet eens herkend... Welk prog heb ik daarvoor nodig?

 

 

 

 

 

 

bandje.jpg

image.png

camera.jpg

fire wire camera.jpg

bandje.jpg

firewire pc.jpg

aangepast door theplayer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf een Panasonic camera met een Firewire aansluiting. En soms kan het aansluiten op een pc een probleem zijn dat het niet werkt.

 

Maar check eerst:

  • Zijn de 2 firewire aansluitingen aan de achterzijde ook intern met het moederbord verbonden?
  • Wel merk en type moederbord heb je, graag een link naar de fabrikant met ook een link naar de support/driver pagina
  • En is het moederbord echt geschikt voor Firewire of is het interne aansluitblokje per ongeluk op een interne USB poort pennensetje/connector aangesloten?
  • Staan er gele uitroeptekens bij Apparaatbeheer
  • Welke drivers heb je geïnstalleerd?

Als je zelf verder kunt, kijk eerst hier, hoe je dit vervolgens aan kunt pakken, gaan we niet overtypen...

https://www.dvscene.nl/specials/firewire-in-windows-7.html

 

Er zijn veel meer van dit soort help paginas, en als je Engels goed lezen kunt, dan is er nog veel meer.

 

Ok, maak de balans op, hoever je kwam en kom terug met of... eureka.... of met gerichte vragen nav bovenstaand stuk.

Succes, we zijn benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met dank voor nu!

Ik heb kennelijk de verkeerde usb-bus genomen: de 6pins. Daarna heb ik deze gebruikt voor zowel de camera als voor  de pc-ingang: image.png.a1b1bd20ba030ff66eff56cec3935bfd.png

De pc neemt dan meteen de bediening van de camera over. Het probleem is nu dat ik erg heb moeten zoeken waar dat bestand uiteindelijk terecht is gekomen. Dat bleek een TEMP-bestand te zijn en dus heb ik nogal wat moeite moeten doen om daar een normaal .mp4 bestand van te maken. Daar heb ik uiteindelijk Moviemaker voor gebruikt maar daarmee lever ik ook wat beeldkwaliteit in. Volgens mij moet dat simpeler kunnen... en met een één-op- één resultaat...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.