Ga naar inhoud

een lijst van bestanden importeren naar Excel


bleutinum

Aanbevolen berichten

een lijst van bestanden importeren naar Excel? met alle gegevens (grootte)

Ik wil een lijst van (muziek ) bestanden importeren naar Excel, ik gebruik daarvoor volgende procedure


Open  een webbrowser naar keuze en plak het gekopieerde pad (pad van de map die u net in de vorige stap hebt gekopieerd) in de adresbalk van de browser.
Typ de URL gewoon op basis van bestand: /// en de inhoud wordt weergegeven als de webpagina.
Sla deze webpagina op als de offline kopie, druk u op CTRL + S of klikt u met de rechtermuisknop op de webpagina en selecteert u "Pagina opslaan als".
Selecteer de bestemming, geef hem een naam en sla de webpagina op.
Ga nu via Windows Verkenner naar de locatie waar je de offline webpagina hebt opgeslagen en kopieer het pad.
Open het Excel-blad en tik op het tabblad Gegevens en klik op: Van internet.
Er opent een venster en in de adresbalk plakt u het gekopieerde pad en klikt u op de knop "Gaan".
De volledige inhoud van de webpagina opent.
Het toont je de gele vakken met pijlen en je kunt het gewenste frame selecteren.
Als u klaar bent met deze stappen, klikt u nu op de knop Importeren en ziet u dat alle details van de bestanden en mappen in een mum van tijd in uw Excel-blad worden geïmporteerd.
De gegevens worden getoond in de kolommen en geven een duidelijk beeld van elk detail.

Dit gaat goed , echter :

het probleem is het volgende , de Grootte van elk bestand is niet zichtbaar en kan dus ook niet worden in Excel gezet, voor mijn gebruik zeer belangrijk.

 Normaal moet in de verkenner de weergave de kolom 'grootte' actief staan, ik zie echter alleen dit staan: informatie over bestandsgrootte in maptips weergeven, dit staat aangevikt

Hoe kan ik de 'grootte van elke bestand zien en overzetten in Excel

Ik heb wel het bestandje 'File size' daarmee kun je wel de grootte zien maar dit is een afzonderlijk venster en kun je niet overzetten in Excel

 

Systeem  Windows 8.1   64 bit    4 RAM

 

Alvast bedankt voor jullie hulp

Mvg,

 

Patrick

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, bleutinum zei:

Normaal moet in de verkenner de weergave de kolom 'grootte' actief staan, ik zie echter alleen dit staan: informatie over bestandsgrootte in maptips weergeven, dit staat aangevikt

Deze optie staat in de map - en zoekopties van Organiseren.

Daar moet je niet gaan zoeken.

 

Open de map met de bestanden in de verkenner.

Klik met rechts op de hoofding van de kolom naam.

Vink daar de optie grootte aan en je zal een kolom bijkrijgen waar de grootte van het bestand in staat.

Maakt dit enig verschil?

 

 

17 uren geleden, bleutinum zei:

Open  een webbrowser naar keuze en plak het gekopieerde pad (pad van de map die u net in de vorige stap hebt gekopieerd) in de adresbalk van de browser.
Typ de URL gewoon op basis van bestand: /// en de inhoud wordt weergegeven als de webpagina.

Als ik deze procedure volg, maakt het niet uit of in de verkenner de kolom met de grootte zichtbaar is of niet.

Op de weergegeven weppagina van de inhoud is de grootte van de bestanden altijd te zien.

Dit is zowel bij  firefox als bij chrome.

Met Internet Explorer lukt het mij niet om een webpagina te krijgen met de inhoud van de map.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.