Ga naar inhoud

lg 70 klok en pukcode


desy

Aanbevolen berichten

Beste mensen, ik heb een LG70. Bij het aanzetten loopt de klok niet meer juist. Staat opeens op 07.29. Ook reageert hij niet op de pukcode? Ik heb hem diverse keren uit en aangedaan. Simkaart erin en eruit? Wat is er aan de hand. Iemand een idee?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, desy zei:

Bij het aanzetten loopt de klok niet meer juist. Staat opeens op 07.29.

Dit is even geen belangrijk probleem.

 

2 uren geleden, desy zei:

Ook reageert hij niet op de pukcode?

Waarom wil je de Pukcode gebruiken?

Wat is er gebeurd met het toestel?

Let wel op: dat na 9 x de Pukcode te hebben ingevoerd wordt de SIM kaart definitief geblokkeerd en niemand kan voor je deblokkeren, ook de provider niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet wat er gebeurt is met toestel. Maar inmiddels is de SIM definitief geblokkeerd, Dus dat is behoorlijk behalen.

Het vreemde was dat hij nergens op reageerde.

Pin code was onjuist.

Echt super vreemd

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, desy zei:

Pin code was onjuist.

Ik zal proberen uit te leggen:

Elk SIM kaart die men aanschaft wordt geleverd in een plastic houder.

Op de plastic houder worden vermeld:

1.     PIN: 0000

2.     PUK: xxxxxx

3.     (links onder) ICCID nummer, dat is het SIM kaartnummer.

 

Het is dus verstandig om de plastic houder (zie screenshot) altijd te bewaren. Men kunt tegewoordig ook via de website van de provider de PUK code behorend bij een SIM kaart opvragen.

 

5a9b0a73e6530_PincoceSIMkaart2018-02-25om15_56_39.jpg.2acd2e2acf7a07d34ae33e5283e9e215.jpg 

 

SIM pincode (4 x NUL) is om de SIM kaart te beveiligen. Zet je jouw toestel aan, vraagt de SIM kaart om de pincode.

Na 3 x de verkeerde SIM pincode te hebben ingevoerd, wordt de kaart geblokkeerd.

De SIM pincode kunt men wijzigen, doe je dat .  .  . noteer dan de zelf gewijzigde code.

 

49 minuten geleden, desy zei:

Toestel vroeg om een puk code. Dat op zich is al vreemd

 

Neen dat is niet vreemd. Dat wil zeggen dat je al 3 x hebt geprobeerd de SIM pincode in te toetsen.

 

Je hebt nu de PUK code nodig om de SIM kaart te deblokkeren. Je kunt maximaal 9 x de PUK code invoeren om het toestel te deblokkeren.

Daarna wordt de SIM kaart definitief geblokkeerd en niemand kan voor je deblokkeren, ook de provider niet.

 

49 minuten geleden, desy zei:

Hoe kan het dat een simkaart definief geblokkeerd is???

 

Door 3 x verkeerde SIM pincode te hebben ingevoerd en vervolgens 9 x de PUK code (ik neem aan ook verkeerd) te hebben ingevoerd.

 

Dat is een ‘gezamenlijk’ beveiliging dat ingevoerd is door alle providers.

 

Hoe vaak heb je nu de PUK code al ingevoerd?

 

aangepast door iEscape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo iEscape, Te vaak waarschijnlijk puk code ingevoerd

 

Telefoon geeft nu aan:onbruikbare simkaart. Niet zo slim van mij. Dit is de eerste keer datmij dit overkomt.

 

Sowieso raard dat hij opeens om de puk code vraagt, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, desy zei:

Telefoon geeft nu aan:onbruikbare simkaart.

Neem contact op met de Klantenservice van de provider en vraag of ze jouw SIM kaart (nog) kunnen resetten.

Lukt het niet dan moet je een nieuwe SIM kaart aanvragen.

 

1 uur geleden, desy zei:

Sowieso raard dat hij opeens om de puk code vraagt, toch?

Als het toestel om de PUK code vraagt, dan is dat een vervolg dat ervoor 3 x geprobeerd is de SIM pincode te gebruiken en de pogingen waren mislukt.

Heb je dat zelf niet gedaan, dan is het hoogstwaarschijnlijk door iemand gedaan in jouw omgeving. 

Laat het toestel nooit onbeheerd achter.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje, super bedankt voorde deskundige hulp. Ik laat je weten hoe het afloopt. Ik zit bij Hollandsnieuwe, een goedkope provider die alleen doordeweeks te bereiken is. Anders had ik hun gelijk gebeld. Dank je wel!

Petra

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.