Ga naar inhoud

Stuurprogramma van één bepaalde USB poort verwijderen


Aanbevolen berichten

Ik heb onlangs problemen gehad met een muzieksoftwareprogramma op mijn laptop.

Ik heb alledrie mijn USB poorten geprobeerd, en niets hielp om de connectie goed te laten werken tussen een midi keyboard en het muziekprogramma.

 

Uiteindelijk bleek achteraf dat ik in de instellingen van het programma zelf het stuurprogramma voor het keyboard moest selecteren.

 

Nu is het 'probleem' dat ik 3x hetzelfde stuurprogramma heb geïnstalleerd op drie verschillende poorten.

Kan dit kwaad, en neemt dit geen extra geheugen in?

 

Of is het beter van bij de 2 andere poorten het stuurprogramma te verwijderen? En hoe kan ik dit dan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het neem geen geheugen.

Als je driver van usb poorten bedoeld kan je in principe niet zelf installeren want dat doet Windows in uw plaats.

Software en of driver voor keybord is iets anders want dat heeft niks met usb te maken.

 

Usb poort kan je in apparatenbeheer met de rechtermuisknop op installatie ongedaan maken en opnieuw opstarten en Windows zal de driver opnieuw installeren.

 

Gaat het hier ook om een HP pc of laptop?

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat hier om een MSI laptop.

En met een keyboard bedoel ik een MIDI keyboard. Dus een extern apparaat, aangesloten via USB.

 

Door de problemen met die muzieksoftware heb ik een test gedaan op de 3 poorten, waardoor er nu op 3 verschillende poorten één en hetzelfde stuurprogramma geïnstalleerd staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

USB poorten werken perfect. Ook met muis en USB sticks.

Het probleem was dat ik in de instellingen zelf van het programma het stuurprogramma MIDIStart moest aanwijzen om het instrument met USB te laten werken in het programma.

 

Het enige wat ik hier wil weten is of hetzelfde stuurprogramma op 2 andere poorten moet worden verwijderd om geheugen te sparen, en hoe dit te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

MIDIStart is het stuurprogramma dat wordt geïnstalleerd bij het aansluiten. Welk type (of versienummer) wordt er nooit bij vermeld.

Het enige 'probleem' is nu dat er 3x hetzelfde stuurprogramma staat geïnstalleerd op 3 verschillende poorten. Wat ik in het begin ook al steeds zei.

 

Nu blijft mijn vraag nog steeds dezelfde: kan het kwaad dat er 3x hetzelfde stuurprogramma op 3 poorten staat, of dien ik de andere 2 te verwijderen?

In het geval van het tweede: hoe pak ik dit aan?

 

Of het hier nu gaat over MIDIStart, of een ander stuurprogramma voor bvb. een muis, dat maakt voor mij niets uit. Ik wil gewoon weten of stuurprogramma's überhaupt geheugen in beslag nemen, ook als ze niet aangekoppeld zijn, en zo ja wil ik het stuurprogramma van de 2 andere poorten verwijderen.

aangepast door roelsmaarten
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op deze pagina kan je herstelpunt maken.

Ik zou kijken in apparatenbeheer bij USB of er iets staat dat verband staat met uw probleem.

Een ander optie omdat je zegt dat 3 dezelfde stuurprogramma op 3 poorten zijn kan je in Configuratiescherm / apps en onderdelen mogelijk 2 programma verwijderen.

Normaal gezien als je programma 3 keer installeer dan wordt hetzelfde gedaan en dus 1 poort.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.