Ga naar inhoud

PC upgraden


Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

 

Ik vroeg mij af of jullie mij zouden kunnen helpen bij het upgraden van mijn pc. Ik heb laatst mijn videokaart geüpgraded en zit nu te kijken naar het upgraden van mijn cpu. Ik gebruik mijn pc vooral om te gamen. Moet ik een nieuw moederbord aanschaffen wanneer ik mijn cpu upgrade? En is het slim om mijn ram te vervangen? Nog andere dingen die jullie hebben aan te merken? En natuurlijk het prijskaartje?

 

Hieronder de specs van mijn huidige systeem:

 

Operating System
    Windows 10 Pro 64-bit
CPU
    Intel Core i7 3770 @ 3.40GHz    28 °C
    Ivy Bridge 22nm Technology
RAM
    16,0GB Dual-Channel DDR3 @ 686MHz (9-9-9-24)
Motherboard
    ASUSTeK COMPUTER INC. P8Z77-M PRO (LGA1155)    26 °C
Graphics
    PL2273HD (1920x1080@60Hz)
    4095MB NVIDIA GeForce GTX 1070 (MSI)    37 °C
Storage
    119GB M4-CT128M4SSD2 (SSD)
    465GB Western Digital WDC WD5000AAKX-001CA0 (SATA)    29 °C
    232GB Samsung SSD 750 EVO 250GB (SSD)    23 °C
Optical Drives
    Optiarc DVD RW AD-7280S
Audio
    High Definition Audio-apparaat

Voeding

750Watt

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uw processor is maximaal dat je kan halen.

16 GB heb jij nooit nodig en heeft totaal geen zin om dat te verhogen tenzij je met 3D of zo bezig ben.

Je kan beter de harddisk eruit gooien als je snelheid wilt winnen.

Uw 2 SSD zou best op grijze sata poort hangen maar waar Windows staat moet je wel behouden als het sata bleu is aangesloten.

Wil je meer data opslaan dan kan je beter via E-sata doen en dat is ook 6 Gb snelheid en dat is gelijk als grijs sata poort.

De snelheid van harddisk word bepaald door de laagste snelheid die er is en in uw geval harddisk.

 

Voor de rest is uw computer heel goed.

 

Snelheid is echt relatief bij computer.

Geloof mij gerust dat veel snelheid van uw computer nooit zal halen.

Je kan alleen snelheid zien als je iets zwaar moet berekenen.

Op termijn zal je wel wat hebben als je een snelle computer hebt als er nieuwe zware programma op de markt komt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, stegisoft zei:

Uw processor is maximaal dat je kan halen.

16 GB heb jij nooit nodig en heeft totaal geen zin om dat te verhogen tenzij je met 3D of zo bezig ben.

Je kan beter de harddisk eruit gooien als je snelheid wilt winnen.

Uw 2 SSD zou best op grijze sata poort hangen maar waar Windows staat moet je wel behouden als het sata bleu is aangesloten.

Wil je meer data opslaan dan kan je beter via E-sata doen en dat is ook 6 Gb snelheid en dat is gelijk als grijs sata poort.

De snelheid van harddisk word bepaald door de laagste snelheid die er is en in uw geval harddisk.

 

Voor de rest is uw computer heel goed.

 

Snelheid is echt relatief bij computer.

Geloof mij gerust dat veel snelheid van uw computer nooit zal halen.

Je kan alleen snelheid zien als je iets zwaar moet berekenen.

Op termijn zal je wel wat hebben als je een snelle computer hebt als er nieuwe zware programma op de markt komt.

 

Ondanks dat mijn proccessor al best oud (+-7jaar) is? Is overclocken voor mij een optie of heb ik daarvoor een "i5/i7 xxxxK" processor voor nodig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.