Ga naar inhoud

Probleem met booten SSD WIN10


Niki Hosseel

Aanbevolen berichten

Ik heb de laatste tijd wat problemen met mijn pc. Opeens zwart scherm, rare kleuren, dus dacht ik aan de videokaart. Deze heb ik vervangen, en het probleem leek 2 dagen verdwenen te zijn. Maar opeens terug hetzelfde probleem. Dan dacht ik aan de voeding, die misschien aan het begeven was of niet stabiel was. Dus een andere en zwaardere voeding ingestoken. Maar als ik nu wil opstarten zegt mijn SSD bootmsgr missing. Misschien van te veel kort aan/af te leggen? Ik heb de SSD eens aangesloten via USB op de laptop, en daar heb ik er toegang toe. Graag zou ik natuurlijk geen nieuwe installatie willen doen om niet alles kwijt te geraken.  Ook omdat hij automatisch geupdate is naar windows 10, en ik daar geen productcode van heb... Wat kan ik doen om hem toch van mijn SSD te laten starten? Ik heb al eens geprobeerd met EaseUS om nieuwe boot te laten schrijven, maar doet het dan ook niet. ALvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niki,

 

welkom op PCH

 

'k ben geen hardwarekenner (en ik vermoed toch dat het op dat terrein dient gezocht te worden), maar enkele bedenkingen:

 

2 uren geleden, Niki Hosseel zei:

zegt mijn SSD bootmsgr missing

> Al in je bios gekeken of je ssd nog als eerste opstartmedium is aangegeven?

 

> heb je trouwens je temperaturen al eens nagekeken? 't Zou me niet verwonderen dat je het dààr moet zoeken.  (laptop of PC ? - enne: je systeem al eens stofvrij gemaakt?)

 

2 uren geleden, Niki Hosseel zei:

Graag zou ik natuurlijk geen nieuwe installatie willen doen om niet alles kwijt te geraken

> Je kan ook een herstelinstallatie van je windows doen, dan wordt Windows vernieuwd, maar blijven je eigen apps, progs en instellingen bewaard

 

2 uren geleden, Niki Hosseel zei:

Ook omdat hij automatisch geupdate is naar windows 10, en ik daar geen productcode van heb

> om de productcode hoef jij je niet meer te bekommeren in Windows 10 : die is doorgestuurd naar Windows-zelf en die controleert bij het (her)installeren wel of het om jouw systeem gaat. Een code heb je dus niet meer nodig (als er tenminste - zoals in jouw geval - al de Windows 10 opstond: bij een eerste installatie neemt Windows een 'snapshot' van je systeem (welk mobo, welk ...) en bij een her(stel)installatie worden die gegevens met je huidige configuratie vergeleken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.