Ga naar inhoud

Processor sluit niet af


driesten

Aanbevolen berichten

Wanneer ik bij taakbeheer kijk zie ik dat met precessor (intel r core...) al meer dan 15 dagen actief is!
Hoewel ik mijn pc iedere dag correct afsluit en zelfs spanningsloos zet blijft die volgens mij laptop actief!
Is dit wel normaal? Indien niet, hoe kan ik dit verhelpen?

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan gebruik jij Windows 8 of Windows 10. Bovendien is bij jou de functie Snel opstarten ingeschakeld. En dan is wat jij ziet helemaal normaal. Niets mee aan de hand. Hoef je niet te verhelpen.

De functie Snel opstarten is in Windows 10 standaard ingeschakeld. Hier lees je wat meer over de functie Snel opstarten: https://computertotaal.nl/artikelen/pc/snel-opstarten-in-windows-10-69508/

 

Wil je een keer echt een schone opstart van Windows, dan moet je niet klikken op Start > 5ae71aa7974a0-Aan-uit.png > Afsluiten, maar op Start > 5ae71aa7974a0-Aan-uit.png > Opnieuw opstarten.

Ga daarna weer naar Taakbeheer > tabblad Prestaties > Processor. Dan zul je zien dat onder "Tijd actief" de telling weer bij nul is begonnen.

 

Wil je -om wat voor reden dan ook- de functie 'Snel opstarten uitschakelen', dan kan dat via de volgende handleiding:

 

Snel opstarten uitschakelen in Windows 10

  • Klik op het vergrootglas (= Zoeken in Windows) dat naast de knop Start staat.
  • Type in het zoekvak: Configuratie. Klik op het gevonden resultaat: Configuratiescherm, Bureaublad-app.
  • Kies (rechtsboven in het Configuratiescherm) voor Weergeven op: Grote pictogrammen.
  • Klik op Energiebeheer.
  • Klik in de linker kolom op Het gedrag van de aan/uit -knoppen bepalen
  • Klik op Instellingen wijzigen die momenteel niet beschikbaar zijn.
  • Haal het vinkje weg dat staat voor Snel opstarten inschakelen (Aanbevolen).
  • Klik onderaan op Wijzigingen opslaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op ‎30‎-‎4‎-‎2018 om 15:34, porrelaar zei:

Dan gebruik jij Windows 8 of Windows 10. Bovendien is bij jou de functie Snel opstarten ingeschakeld. En dan is wat jij ziet helemaal normaal. Niets mee aan de hand. Hoef je niet te verhelpen.

De functie Snel opstarten is in Windows 10 standaard ingeschakeld. Hier lees je wat meer over de functie Snel opstarten: https://computertotaal.nl/artikelen/pc/snel-opstarten-in-windows-10-69508/

 

Wil je een keer echt een schone opstart van Windows, dan moet je niet klikken op Start > 5ae71aa7974a0-Aan-uit.png > Afsluiten, maar op Start > 5ae71aa7974a0-Aan-uit.png > Opnieuw opstarten.

Ga daarna weer naar Taakbeheer > tabblad Prestaties > Processor. Dan zul je zien dat onder "Tijd actief" de telling weer bij nul is begonnen.

 

Wil je -om wat voor reden dan ook- de functie 'Snel opstarten uitschakelen', dan kan dat via de volgende handleiding:

 

Snel opstarten uitschakelen in Windows 10

 

  • Klik op het vergrootglas (= Zoeken in Windows) dat naast de knop Start staat.
  • Type in het zoekvak: Configuratie. Klik op het gevonden resultaat: Configuratiescherm, Bureaublad-app.
  • Kies (rechtsboven in het Configuratiescherm) voor Weergeven op: Grote pictogrammen.
  • Klik op Energiebeheer.
  • Klik in de linker kolom op Het gedrag van de aan/uit -knoppen bepalen
  • Klik op Instellingen wijzigen die momenteel niet beschikbaar zijn.
  • Haal het vinkje weg dat staat voor Snel opstarten inschakelen (Aanbevolen).
  • Klik onderaan op Wijzigingen opslaan

     

Bedankt voor de info!
gelukt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.