Ga naar inhoud

Opstartscherm


Yvan Vertongen

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Na de upgrade van Windows 10 deze week, krijg ik bij het opstarten van mijn laptop (Lenovo), na het opstartscherm (van Lenovo) automatisch een tweede scherm: "Help voor Windows 10". Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit scherm niet meer verschijnt bij het opstarten (alleen nog opstartscherm van Lenovo met de icoontjes op het bureaublad, de takenbalk links onderaan en de systeembalk rechts onderaan)?

 

Dank bij voorbaat,

 

Yvan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Yvan,

 

Jij hebt nu 2 topics lopen met de titel Opstartscherm.

Ik dacht even dat het hier om dezelfde computer ging, maar nee. In je andere topic gaat het om een Asus computer die draait op Windows 8.1, terwijl het in dit topic over een Lenovo laptop gaat, die draait op Windows 10.

 

Die "Help voor Windows 10" start dus automatisch op na het aanzetten van de laptop.

Probeer het volgende:

Klik op de startknop en dan op Instellingen (het tandwiel) en daarna op Apps.

Klik in de linker kolom op Opstarten.

Kijk dan in het rechter paneel of je daar "Help voor Windows" (of zoiets) ziet staan.

Gevonden? Zet dan het schuifje achter "Help voor Windows" op Uit.

Loop daar meteen de andere apps na die automatisch opstarten met Windows. Misschien zijn er meer bij die niet automatisch met Windows 10 hoeven op te starten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Sorry, ik had een andere naam moeten kiezen voor mijn nieuwe topic. Vandaar de verwarring. Ik ben bij Apps gaan kijken ("Opstarten") maar heb niets gevonden (ik had dat reeds al eens gedaan). Ik werk nu vanop een andere locatie en heb mijn laptop dus opnieuw moeten opstarten en … geen "Help voor Windows" meer. Raar maar waar.

 

Mvg,

 

Yvan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na de installatie van april update van Windows 10 wordt automatisch een webpagina in Edge geopend met info over de nieuwigheden in deze Windows 10 versie. Je sluit gewoon de browser Edge en bij de volgende opstart van je computer komt dat niet meer terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.