Ga naar inhoud

Internet Explorer 11 - webcookies niet te verwijderen


Aanbevolen berichten

Tot voor kort deed CCleaner haar werk en anders gewoon bij instellingen van de browser om de browse geschiedenis te verwijderen maar nu blijf ik telkens automatisch inloggen bij de gezochte websites.

In Firefox heb ik niet dit probleem, dus het probleem moet toch ergens binnen IE te vinden zijn. Heb al van alles geprobeerd maar ik blijf automatisch inloggen op de bezochte websites.

Hoe kan ik dit oplossen dat ook Explorer schoon is als ik de browser sluit.

aangepast door handelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een aanvulling op het bovenstaande...

De titel van dit topic luidt: Internet Explorer 11 - webcookies niet te verwijderen.

 

Cookies zijn wat anders dan opgeslagen gebruikersnamen en wachtwoorden.

Wil je het in CCleaner regelen, dan open je CCleaner en zet je onder Internet Explorer een vinkje voor Opgeslagen wachtwoorden:

 

5b0836016ac1c-IE_Opgeslagen_wachtwoorden

 

Daarna pas laat je CCleaner scannen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb bovenstaande allebei gedaan echter zoals ik al aangaf is het een hardnekkig probleem en heeft het helaas niets opgelost.

Deze pagina heb ik op Firefox, Edge als Explorer geopend. De eerste twee kan ik nadat ik de browser heb gesloten en CCleaner zijn werk heeft gedaan weer inloggen op de pagina, in IE wordt ik echter gewoon weer automatisch ingelogd. Er is dus echt wel wat meer aan de hand waarom ik websites niet meer schoon kan openen in IE.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas dacht even dat het werkte, heb zelfs met het herstellen van IE ervoor gekozen om tevens het selectievakje Persoonlijke instellingen verwijderen in te schakelen zodat ook de browsegeschiedenis, zoekproviders, accelerators, startpagina's, traceerbeveiliging en gegevens voor ActiveX-filtering mede werden verwijderd.

Toen ik IE opnieuw opstartte moest ik inderdaad weer inloggegevens invullen voor de sites die ik bezocht, echter eenmaal ingelogd had ik weer het zelfde liedje: CCleaner, of binnen de instellingen van IE , krijg ik het niet voor elkaar om weer met schone pagina's te beginnen. Elke site wordt weer automatisch ingelogd. 

Erg vreemd terwijl voorheen het vlekkeloos werkte met CCleaner om geen gegevens achter te laten.

aangepast door handelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd... Ga nog eens naar de Instellingen voor Automatisch Aanvullen van Internet Explorer:

 

5b092e58bb3b2-Instellingen_voor_Automati

 

Nog steeds geen vinkje voor 'Gebruikersnaam en wachtwoorden op formulieren'?

Klik in dat venster ook eens op de knop Wachtwoordbeheer. Krijg je dan opgeslagen wachtwoorden te zien? Dat zou niet zo mogen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas werkt niet, ook geen opgeslagen wachtwoorden te zien.

Blijft vreemd dat dit er zomaar ineens in is geslopen.

Gezien ik veel op VPN draai vind ik dit niet veilig en wil ik schone pagina's na afloop, enigste wat ik kan doen is dan maar gebruik maken van edge, chrome en Firefox die bijv. wel door CCleaner volledig onder handen worden genomen en IE maar zoveel mogelijk mijden.

aangepast door handelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.