Ga naar inhoud

Importeren van text en foto' s van Excelbestand naar Powerpoint


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik moet voor mijn studie regelmatig een powerpoint presentatie maken. Dan heb ik enkele tientallen PPT pagina's, waar ik teksten en bijbehorende foto's bij plaats. 

Mijn vraag: Is er een manier hoe ik via een Excelbestand urls of computerlocatie (C:/Bureaublad.. etc) met foto's kan importeren met daarnaast teksten? De foto's in het excelbestand zijn dan dus url-locaties of computerlocaties en de teksten zitten in de bijbehorende cellen.

Dus grof gevisualiseerd ziet het Excelbestand er dan zo uit:

Klik op afbeelding voor grotere versie  Naam:  ppt.jpg Bekeken: 0 Grootte:  63,2 KB

In de PPT presentatie komen dan de afbeeldingen met bijbehorende titels , teksten etc. Als het opgevrolijkt kan worden met bepaalde kleuren/designs etc zou dat nog mooier zijn. 

Zou heel mooi zijn als ik hiermee geholpen kan worden.

Graag geen tips over plug-ins. Deze zijn voor mij als student te duur.
Alvast bedankt!

Excelgreenie

 

ppt.jpg

aangepast door Chaim Weiszman Bonestaak
Link naar reactie
Delen op andere sites

U heeft op een ander computer forum een topic lopen met hetzelfde probleem en u wordt reeds geholpen.
Het is dubbel werk voor onze "vrijwilligers" en bovendien kunnen verschillende adviezen elkaar doorkruisen. Geen goede methode om een probleem op te lossen.
Om dubbele antwoorden te voorkomen, zetten we dit topic tijdelijk on hold.

 

Lees ook eens  PCH Forumregels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.