Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

De pc loopt inderdaad wel vlotter, na een herstart is het beter geworden. Helaas ben ik nogal vlug een paniekertje maar mijn geduld groeit hierin. De wereld draait soms te vlug en er zijn velen zo gejaagd spijtig genoeg.

Nogmaals bedankt voor de hulp. Jullie verrichten wonderen voor mensen als ik en probeer ook hierin wat te steunen uiteraard.

 

 

I.v.m. een al wat oudere pc, deze is +-2 jaar. Het onderhoud hieraan is vrij simpel maar ik vroeg mij af hoe dat het komt dat mijn usb poorten stilaan "verslijten". Ik gebruik wel zo goed als dagelijks 4 van de 8 poorten. Is het normaal dat dan ongebruikte usb poorten plots ophouden zal ik maar zeggen? Ik ondervind dat enkele niet meer zo goed dienen bij het opladen van een smartwatch/gsm/mp3 speler etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Custard zei:

I.v.m. een al wat oudere pc, deze is +-2 jaar. Het onderhoud hieraan is vrij simpel maar ik vroeg mij af hoe dat het komt dat mijn usb poorten stilaan "verslijten". Ik gebruik wel zo goed als dagelijks 4 van de 8 poorten. Is het normaal dat dan ongebruikte usb poorten plots ophouden zal ik maar zeggen? Ik ondervind dat enkele niet meer zo goed dienen bij het opladen van een smartwatch/gsm/mp3 speler etc.

Ik vind dit een hele goede vraag en om hier een antwoord op te geven is heel moeilijk omdat dit soort problemen ineens ontstaan zonder aanwijsbare oorzaken.

De oorzaken die wel bekent zijn zijn:

Een USB-stick zonder de optie veilig verwijderen zomaar uit de USB-poort trekken (als de pc nog aan staat) dan kan er kortsluiting komen.

Dat de drivers niet meer goed zijn.

Dat het lipje binnen in af gebroken is.

 

En voor de rest is het vaak raden wat het kan zijn, maar het gebeurt ook wel eens dat ze het na een update gewoon weer doen.

Ik hoop je hiermee een beetje uitleg te hebben gegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi abbs

 

Heel erg bedankt voor je uitleg. Dat meen ik :adore::thankyou-bor:

Bij het verwijderen van usb apparaten let ik zeker op dat de melding eerst verschijnt met de goedkeuring om ze te verwijderen.

Al bij al genomen, op tijd ne nieuwe kopen :D want ik drijf zo'n ding tot z'n uiterste.

 

Dan zit het weeral snorrie voor de komende tijd voor mij dankzij jullie hulp.

Mag ik afsluiten of doe jij dit???

 

Alvast nog eens een hele dikke merci!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • abbs sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.