Ga naar inhoud

Goede game pc samenstellen voor 900euro


Aanbevolen berichten

vermijd harddisks en opticaldisks (dvd etc) van het merk samsung. Samsung schermen zijn goed, maar hdd en odd van samsung zijn crap. Ze gaan gewoon veel te vaak stuk. Neem seagate of western digital hdd en voor odd kan je beter nec, lite-on ofzo nemen.

als je geen pc guru bent, ga dan niet kopen in het buitenland. Er zijn in Belgie genoeg goedkope online shops die de prijzen van azerty (bijna) evenaren. Stel je hebt iets aan je pc en je moet hem terugsturen. Ga maar eens kijken op ups of dhl hoeveel dat dat kost als je je pc naar nederland moet opsturen. Als je in Belgie aankoopt kan je je pc via taxipost secure terugsturen en dat kost je dan in verhouding 2x nix.

voor de rest is je config niet slecht, maar een x4 920 gaat je in games niet veel (niets) extra opleveren tov een x4 810 of een x3 720. terwijl die x4 920 bijna 100 euro meer kost dan een x3 720. :s Voor videoencoding en toestanden is het een ander verhaal maar als het voor een echte game pc is kan je beter een x3 720 nemen en dan iets meer uitgeven aan een nog snellere gpu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Seagate zijn natuurlijk de beste schijven (ik denk zo aan Firmware probleempjes?) ze hebben allemaal hun problemen wel.

En ik heb 4 samsung HD's en ze werken nogaltijd heel fijn, DVD-lezers ken ik veel mensen met een samsung die nog altijd goed werkt.

Ik woon in België, en ik bestel wel af en toe iets bij Azerty, en ik ben er heel tevreden van! Als er iets kapot ja, opsturen, kost misschien iets meer qua verzendingskosten.

Maar dat neem ik erbij voor een goede service

En het is nogaltijd een quad-core tov een tripplecore, dat is altijd leuk meegenomen. En als het budget er is, waarom een tragere nemen?

In games misschien ongeveer evensnel, maar in andere dingen is die véél sneller.

Nu terug ontopic:

Overklokken van een AMD is niet zo moeilijk...

Die Phenom II's gaan best hoog, maar je moet wel zoeken hoe je een AMD overklokt, en niet hoe je een Intel overklokt.

E zitten wel een paar verschillen tussen, en anders ga je rare dingen krijgen.

HIER staat hoe je een Athlon 64 moet overklokken, dat is hetzelfde als een Phenom II.

Zolang je je temperaturen enzo goed in het oog houd gaat er niet veel gebeuren, en geen super hoge voltages gebruiken en het komt in orde ;-)

Je moet niet persie in het bios gaan om over te klokken.

Je kan het ook met software, maar ik vind dat het niet echt goed gaat.

Het programma loopt soms vast, enzo kan natuurlijk ook aan mij liggen.

Clockgen is dan nog het beste programma vind ik, maar op de oldskool manier (in het bios dus) vind ik persoonlijker handiger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Seagate zijn natuurlijk de beste schijven (ik denk zo aan Firmware probleempjes?) ze hebben allemaal hun problemen wel.

En ik heb 4 samsung HD's en ze werken nogaltijd heel fijn, DVD-lezers ken ik veel mensen met een samsung die nog altijd goed werkt.

Natuurlijk zijn er mensen die samsung hdd en odd hebben die nooit stuk gaan (maar goed ook). Maar dat spreekt het feit niet tegen dat samsung hdd en odd procentueel vaker stuk gaan dan seagate of wd. Nuja zoals je zegt ze gaan allemaal stuk en seagate heeft laatst nog last gehad met de firmware van een aantal modellen dat klopt. Dus wd dan ;)

Ik woon in België, en ik bestel wel af en toe iets bij Azerty, en ik ben er heel tevreden van! Als er iets kapot ja, opsturen, kost misschien iets meer qua verzendingskosten.

Maar dat neem ik erbij voor een goede service

Laat me even duidelijk zijn, kheb nix tegen azerty ofzo en ik ga zeker niet ontkennen dat ze goede service geven. Enkel als je de som maakt betaal je bijna evenveel en kan je in Belgie voor bijna hetzelfde geld even goede hardware & service krijgen. Mensen die dagelijks bezig zijn met pc-hard/software zijn meestal beter af van in buitenland aan te kopen. Maar mensen die er maar weinig verstand van hebben zijn meestal beter af met aankoop binnen Belgie.

En het is nogaltijd een quad-core tov een tripplecore, dat is altijd leuk meegenomen. En als het budget er is, waarom een tragere nemen?

In games misschien ongeveer evensnel, maar in andere dingen is die véél sneller.

Dat een quadcore in andere dingen (zoals videoencoding) sneller is dan een dual of triplecore, ga ik weeral zeker niet ontkennen. Maar het topic ging over een game pc. Als je je pc gebruikt voor gewoon windows/internet/office/msn en daarnaast gaming heb je momenteel in meeste gevallen nog steeds geen meerwaarde aan een quadcore. Als de topic starter hier in kwestie zijn pc niet gebruikt voor die "andere" toepassingen waarom zou hij dan meer uitgeven aan quadcore. Als je het budget hebt en je bouwt een game pc geef je beter dat extra budget uit aan een snellere grafische kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met als je argumenten ben ik het volledig eens...

1) Alleen de eerste vind ik kort door de bocht.

Ik heb echt al vééél samsung's verkocht en nog nooit terug gehad.

Alleen Samsung F1 1TB's die niet in RAID willen.

2) Daar heb je gelijk in, als je niet vertrouwd bent met RMA's enzo dan kan je beter in een winkel kopen, waar je ook naar toe kan gaan.

3) Ik ben altijd voorstander geweest van quad-cores, en in games gaan ze later ook beter presteren (kijk maar naar DirectX 11)

En laten we terug ontopic gaan ;-)

En wachten wat de TS zegt

Link naar reactie
Delen op andere sites

hehe bedankt voor de uitleg hoor ;). hmmz kzou wel nog goed prog moeten hebben om men temperaturen te monitoren bij vista 64 bit versie. speedfan werkt bij mij maar heb maar 3 temp. klopt dat? :P. en overklocken ga ik nog effe wachten maar wel info overzoeken waarvoor bedankt voor de info die ik hier kreeg ;).

en euh nja heb mijn pc nu al 3 dagen met de samenstelling die ik opgegeven had :D. en heb het via een kennis gedaan die regelmatig pc's in elkaar steekt voor andere mensen. en denk dat dat wel een nice prijsje was ;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

realtemp werkt niet, maar coretemp werkt heel goed.

heb een vraag inverband met overclocken. als je gaat overclocken moet je dus de temperaturen goed in de gaten houden. dus heb ik (zonder dat ik iets overclockt is) effe een test gedaan met prime 95.

ik heb een idle core temp van 30-35 (met cool en quit geactiveerd in bios en energiebeheer van processor in windows vista op minimum van 40 %)

maar als ik prime 95 dus laat lopen: dan gaat de temperatuur snel naar 45 graden. en blijft na 5 a 10 hangen op 48-49 soms zelfs 50 graden!. is dit slecht? omdat ik hoor dat sommige het liever onder de 50 graden houden. maar als ik nu al die temp bereik is het dan beter dat ik wacht met overclocken tot ik later nog eens mijn cooling heb verbeterd??

grts.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.