Ga naar inhoud

probleem bij afsluiten/slaapstand pc


Mattixk

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Mijn windows 10 loopt vast bij afsluiten pc en als hij in slaapmodus gaat. Opnieuw opstarten doet hij wel gewoon.

Mijn schermen worden dan gewoon zwart omdat ze geen signaal meer krijgen, maar de lichtjes op mijn tower blijven wel branden,

en de fans blijven draaien. Ik moet dan het afsluiten forceren door 5 sec op de power knop te duwen, maar dit geeft 

na verloop van tijd problemen.

 

Ik heb al

 

de power instellingen nagekeken

snel opstarten uitgeschakeld

Nieuwste drivers geinstalleerd

windows hersteld

Clean install windows gedaan

getest met mijn on board gpu

 

Heeft iemand een idee wat ik nog kan proberen, want mijn inspiratie is op.

 

Alvast bedankt

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Typ energie in "Zoeken" en klik op Energieschema bewerken.

Zet De computer in slaapstand zetten op NOOIT en klik op Wijzigingen opslaan.

Klik op de blauwe link Geavanceerde energie-instellingen wijzigen.

Dubbelklik op Harde schijf en stel het uitzetten van de harde schijf (SSD) in op O minuten.

5b4e4c4905b32_Hardeschijfenergiebeheer.thumb.JPG.e73093d9069b453418399d02c2d69238.JPG

 

Scroll naar beneden en dubbelklik op Aan / uit-knoppen en deksel. Controleer of de instelling voor Aan / uit-knop op Afsluiten staat.

Klik op Toepassen en sluit alle vensters.

 

Windows is nog maar net geïnstalleerd ( 17/07/2018 18:25:26 ). Geef je systeem eerst de tijd om alle beschikbare updates te installeren.

Laat je pc eens de ganse nacht aan staan en bekijk morgenvroeg het resultaat.

 

Ik ben benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De voorbije maand was dit ook al het probleem, tot gisteren mijn computer niet meer opstartte. Ik ga ervan uit dat dit komt door het constant fout afsluiten vd pc. Dwz dat na een maand er nog geen update voor was.

De spaarstand afzetten kan een deel van mijn probleem oplossen, maar dit is eerder symptoombestrijding ipv een oplossing. Ik zou liever dit niet doen wegens energieverspilling en slijtage v bepaalde pc onderdelen. 

Alleszins bedankt droske om even mee te denken over mijn probleem, ik zoek verder naar de oplossing. Als je nog ideeën hebt of dingen die ik kan proberen hoor ik ze uiteraard nog altijd graag. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, Mattixk zei:

De voorbije maand was dit ook al het probleem, tot gisteren mijn computer niet meer opstartte. Ik ga ervan uit dat dit komt door het constant fout afsluiten vd pc. Dwz dat na een maand er nog geen update voor was.

Ofwel heb je gisteren een nieuwe installatie uitgevoerd van Windows ofwel heb je de april update geïnstalleerd. Dat is duidelijk te zien in de Speccy log hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.