Ga naar inhoud

Tijd tabel


Ran

Aanbevolen berichten

Geen woord uitleg erbij, dat is vreemd (hier zijn geen helderzienden voor zover ik weet).

Wat is/zijn de begin- en eindtijd(en)?

Als het wisselend is en de eerste tijd is een begintijd, dan is de 17e tijd dat ook en die heeft dan geen bijbehorende eindtijd.

Verder schrijf je dat je het totaal aan tijden in minuten wil, wat wil je dan met een deel van een minuut? Afronden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Excuses Alpha en JeanPaul28...

Mee eens dat het zeker onduidelijk is... Vergeet even regel 17...

Hierbij de uitleg... en het zijn tijden van robot activiteit en eigenlijk gaat het om regel 1 start time: image.png.dba03c82b3783c51303b88aea87af693.png

en dan regel 16 is de end time: 

2018-07-06 17:09:21 GMT+0200 

 

van 16 48  tot 17:09 = 21 minuten. Dit is dus de tijd die vanuit deze reeks zichtbaar moet worden.. hopelijk geeft dit meer houvast.

Nogmaals excuses voor de onduidelijkheid

 

image.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verschil tussen C3 en C18 is:

=MIDDEN(C18;12;8)-MIDDEN(C3;12;8)

na invoer stel je de celeigenschappen in op "Tijd" -> type 37:30:55

Wil je de tijd afronden op 1 minuut nauwkeurig (d.w.z: 30 seconden en meer naar boven- en minder dan 30 seconden naar beneden afronden op 1 minuut), gebruik dan:

=AFRONDEN.N.VEELVOUD(MIDDEN(C18;12;8)-MIDDEN(C3;12;8);1/1440)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De uitkomsten in bovenstaande berekeningen zijn 0:21:05 en 0:21:00 , waarbij de celeigenschappen zijn ingesteld op "Tijd", type 37:30:55 .

Als je alleen het getal 21 wil zien verschijnen, typ dan:

=--AFRONDING((MIDDEN(C18;12;8)-MIDDEN(C3;12;8))*1440;0)

en stel daarna de celeigenschappen in als "Standaard"

Opm: Afhankelijk van de versie van Excel waarmee je werkt, kan het zijn dat je in de formule in vorig bericht niet MIDDEN moetgebruiken maar DEEL, en in de formule in dit bericht AFRONDEN in plaats van AFRONDING.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan wordt/worden er 1 of meer namen van functies niet herkend.

In mijn eerste bericht met formules heb ik 2 x MIDDEN gebruikt (Excel 2010). In Office 365 moet dat zijn (ook 2x natuurlijk): DEEL

 

In mijn tweede bericht met formules moet MIDDEN dan uiteraard ook 2 x vervangen worden door DEEL en moet je ook AFRONDING (Excel 2010) vervangen door AFRONDEN . De functie AFRONDEN.N.VEELVOUD moet niet gewijzigd worden.

Met die aanpassingen zouden ook bij jou de formules goed moeten werken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.