Ga naar inhoud

Aangemeld met tijdelijk profiel


Dijkers

Aanbevolen berichten

Beste lezer, 

 

gisteren laptop normaal kunnen opstraten en afsluiten.  Vanmorgen bij opstarten de volgende melding: u bent aangemeld met een tijdelijk profiel. U hebt geen toegang tot uw bestanden en bestanden die met dit profiel gemaakt zijn worden verwijderd wanneer u zich afmeldt. U kunt dit probleem verhelpen door u af te melden en later oonieuw aan te melden. Raadpleeg het gebeurtenislogboek voor details.

 

nu heb ik dat logboek geopend maar de inhoud is voor mij onbegrijpelijk. Hoe kan ik op n simpele manier weer in mijn geowne layout en bestanden komen, als dat uberhaupt kan..?

 

groet

Miriam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum, Miriam!

 

Je kreeg na opstarten de melding dat je bent aangemeld met  een tijdelijk profiel. Dat betekent dat je gewone gebruikersaccount niet beschikbaar is, omdat dat profiel corrupt/beschadigd is.

Ik hoop dat je een kopie van al je belangrijke bestanden hebt opgeslagen op een ander medium, bijvoorbeeld op een externe harde schijf, want jouw probleem is niet altijd makkelijk op te lossen.

 

Er kunnen verschillende oorzaken zijn waardoor het profiel corrupt is geraakt: Er liep iets fout tijdens een update van Windows, misschien doordat tijdens het uitvoeren van de update even de stroom uitviel; een virus; een of meer defecte sectoren op de harde schijf.

 

Nu niet de hoop verliezen, want ik heb dit probleem al eerder aan de hand gehad: op een laptop van een collega en op een laptop van mijn jongste zus, en beide keren kon ik het corrupte profiel herstellen. Het vergt wel goed lezen en zeer nauwkeurig de instructies volgen.

 

Mogelijk zijn er ook Nederlandstalige handleidingen. Misschien komen andere helpers daar nog mee. Ik gebruikte een Engelstalige handleiding: https://neosmart.net/wiki/corrupt-user-profile/#Fix_Corrupt_User_Profile_in_Windows_7

 

Op die website worden voor dit probleem diverse oplossingen geboden voor allerlei versies van Windows: van Windows XP tot en met Windows 10.

Jij kiest natuurlijk voor de oplossingen voor Windows 7, want dat is jouw besturingssysteem.

Voor Windows 7 worden er 3 mogelijke oplossingen genoemd. Ik bespreek ze hieronder kort. Om die oplossingen uit te voeren, moet je de instructies op die website van Neosmart volgen:

 

Fix #1: een nieuw gebruikersaccount aanmaken en daarna alle bestanden van het corrupte account kopiëren naar het nieuwe account. Kies daarbij voor een andere naam en een nieuw wachtwoord voor dat nieuwe gebruikersaccount.

Belangrijk: Bovendien moet dat nieuwe account een administrator account zijn en geen standaard account! Dat laatste zijn ze vergeten te noemen in die handleiding.

 

Fix #2: Een aantal wijzigingen aanbrengen in het register, waarna het corrupte account (hopelijk) weer bruikbaar is. Dat is de methode die ik zelf twee keer met succes heb gebruikt, maar hij vergt grote nauwkeurigheid omdat je geen fouten mag maken wanneer je in het register aan het werk bent. Doe je wat verkeerd, dat kan dat vervelende gevolgen hebben.

 

Fix #3: Een Hotfix van Microsoft downloaden die dit probleem voor je oplost. Dat klinkt heel aantrekkelijk en is het proberen waard.

Probleem: de hotfix waarnaar de website van Neosmart een link geeft, is teruggetrokken door Microsoft, omdat Microsoft die hotfix niet meer ondersteunt. Wanneer je op die link klikt, krijg je o.a. het volgende te lezen:

Quote

If you are redirected to this article when you click the Download button of a “Fix it” solution in a Microsoft Knowledge Base article, this means that the solution has been retired and is no longer supported. We recommend that you use one of the following diagnostics to resolve your software issues.

 

In plaats van die door Microsoft teruggetrokken hotfixes zie je dan een lijst met troubleshooters (= probleemoplossingen), maar voor jouw probleem staat daar geen troubleshooter bij.

Ik heb die hotfix echter nog wel elders voor je gevonden: https://onedrive.live.com/?id=AF7F0213244AE6C8!291&cid=AF7F0213244AE6C8

Het gaat dus om MicrosoftFixit50446.msi. Downloaden en uitvoeren.

Daarna de laptop opnieuw opstarten en kijken of je normaal in kunt loggen op je oude vertrouwde gebruikersprofiel.

 

Niet gelukt? Dan Fix #1 of Fix #2 uitvoeren.

----------------------------------------------------------

Vind je dit allemaal maar erg ingewikkeld, dan kun je wachten op reacties van andere helpers die misschien een eenvoudiger oplossing voor je weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.