Ga naar inhoud

[Windows 10] PC boot zonder internet.


Kiwiandapple

Aanbevolen berichten

Hallo, 

Mijn PC boot al een tijdje op zonder verbinding met het internet. Ik maak gebruik van een CAT5e kabel. Ik kan dit oplossen door de netwerk adapter uit te zetten en daarna terug aan

 

De netwerk adapter is de: Realtek® 8111H Gigabit LAN controller. 
Mijn moederbord is de MSI B350M Mortar Arctic. Ik heb de laatste drivers van MSI al gedownload en geïnstalleerd. Ook heb ik via de Realtek website de laatste drivers geprobeerd

Probleem is al een tijdje aan de gang en volgens mij kwam dit na een Windows update, maar ben hier niet helemaal meer zeker van. 

 

Verder heb ik de router een reset gegeven en de switch er tussen uit gehaald en dus direct via de router te verbinden. Helaas loste dit het niet op. 
Het probleem is enkel op mijn PC, de rest van onze PCs of laptops hebben hier geen last van, dus ik vermoed dat het iets is met mijn adapter of instellingen? 

 

Enig idee hoe dit misschien komt?

Mvg,  
Joey

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@droske
 

Sorry voor de late reactie. 
Hartstikke bedankt voor je antwoord en de links. De probleem oplosser van Windows zei dat alles perfect in orde was of kon het probleem niet vinden.   
Ik heb dan uiteindelijk alles links gevolgd en de laatste link heeft het probleem opgelost. 
 


Dus vermoed dat er een probleem was met het IP/DNS? 
In ieder geval hartstikke bedankt, scheelt mij elke opstart weer een paar klikken.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Gast sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.