Ga naar inhoud

Wifi werkt, ethernet niet


AsjePc

Aanbevolen berichten

Beste,

Hierbij een probleem dat mij heel erg irriteert aangezien ik YouTube streamer ben, en dus wel ethernet nodig heb. In dit huis werkt de wifi perfect, maar de ethernet niet.

Volgens proximus moet er een lampje branden op de router wanneer ik mijn laptop inplug, dit gebeurt, wanneer ik hem eruit haal, gaat het lampje ook weer uit, de poort werkt dus. Ik heb ook een andere kabel geprobeerd, zonder resultaat.

Drivers heb ik allemaal geupdate, geen resultaat.
Windows 10 instellingen > wifi > netwerk reset (alle adapters weg en terug derop): Geen resultaat. 

Hierbij nuttige screenshots:

Netwerkadapters in device manager:

image.png.15680bacd8e94deea46e803f83210352.png

Netwerk adapters in netwerkcentrum: (Waar ik overigens geen LAN adapter zie bij staan? HUH?!?)

image.thumb.png.1d917b874d8863a55151cd6224bc5983.png

 

Ik heb onze digitale tv decoder geprobeerd, en die werkt perfect ermee. Het moet dus wel aan mijn computer liggen. Ook vindt ik het al vreemd dat er nooit een icoontje van geen ethernetconnectie op komt, zelfs als ik de wifi uitschakel...

 

Bij voorbaat dank,

Jonas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Edit: Ik heb een nieuwe versie driver kunnen downloaden, waar kan ik deze installeren, en vooral: hoe?

 

Rip, toch niet. Dat is exact dezelfde versie.

Volgende edit:
Ik probeerde hem toch maar te openen met een .exe bestandje die ik gevonden had. Daarin stond een optie "repair". Dit krijg ik:

image.png.a3fbde257eb820bd284484e3e73ef974.png

aangepast door AsjePc
Link naar reactie
Delen op andere sites

99% zeker dat netwerkkaart niet kapot is.

 

Vul bij Medion (klik) uw msn nummer dat je op etiket vindt.

Dan drivers klikken of zo en dan netwerkkaart driver downloaden en installeren.

Ben bijna zeker dat het zal werken.

 

Klik links onderaan op vergrootglas en dan netw typen en dan netwerkstatus klikken en dan ethernet klikken en dan rechts op adapteroptie wijzigen klikken.

daar moet je wel kijken of uw lan netwerk en desnood met de rechtermuisknop op starten klikken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo! Ik heb de netwerkkaart driver vandaag al opnieuw geïnstalleerd, zonder succes. Ik ben dan maar wanhopig ALLE drivers die er beschikbaar waren gaan downloaden en installeren.

 

Bleek dat de combinatie van een BIOS update en een chipset driver update de magische truc deed! HIJ WERKT!!!
image.png.49c14c38c0f4ed176cf8731e6aae6ed0.png

 

DANKJEWEL VOOR JULLIE HULP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.