Ga naar inhoud

vba copy


lscb

Aanbevolen berichten

hallo allemaal

ik ben me ten einde raad wie kan me hier bij helpen

( 1 )ik heb een code gemaakt   ( 2 ) en ik heb een code gevonden

code  (1 ) deze werkt wel maar doet de berekening niet

wat ik dus eigenlijk wil is mijn eerst regel ( a1:k1 ) sheeet2 daar komen straks de datum en berekeningen te staan

daar moet een copy van gemaakt worden en naar de volgende sheet zoals de code van sheet 2 doet

maar dan wil ik de melding van kutools er niet in hebben

 

code sheet 1

Private Sub CommandButton1_Click()
    Dim xScreenUpdating As Boolean
    Dim xPasteSht As Worksheet
    Dim xRg As Range
    Dim xTxt As String
    On Error Resume Next
    xTxt = ActiveWindow.RangeSelection.Address
    Range("A1:h1").Copy Worksheets("Sheet2").Range("a1")
    Set xPasteSht = Worksheets("Sheet2")
    xScreenUpdating = Application.ScreenUpdating
    Application.ScreenUpdating = False
    xRg.Copy
    xPasteSht.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1, 0).PasteSpecial xlPasteValues
    Application.CutCopyMode = False
    Application.ScreenUpdating = xScreenUpdating
End Sub
 

 

code ( 2 )deze werkt perfect alleen zet er een vervelden knop die ik moet aan geven om wek regel het gaat als die no er niet was is het helemaal goed 

(ps als het scherm niet zichtbaar is van kutools voor excel en de selectie is regel 1  is het honderd %

 

code sheet 2

Private Sub CommandButton1_Click()
    Dim xScreenUpdating As Boolean
    Dim xPasteSht As Worksheet
    Dim xRg As Range
    Dim xTxt As String
    On Error Resume Next
    xTxt = ActiveWindow.RangeSelection.Address
    Set xRg = Application.InputBox("Please select a range:", "Kutools for Excel", xTxt, , , , , 8)
    If xRg Is Nothing Then Exit Sub
    Set xPasteSht = Worksheets("Sheet2")
    xScreenUpdating = Application.ScreenUpdating
    Application.ScreenUpdating = False
    xRg.Copy
    xPasteSht.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1, 0).PasteSpecial xlPasteValues
    Application.CutCopyMode = False
    Application.ScreenUpdating = xScreenUpdating
End Sub

sheet 2.xlsm

sheet 1.xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

de code staat hier boven toch

en deze zitten in de sheets visual basic achter de comandbutton1

in sheets op regen 1 zitten nu twee formules c1 en e1 later ga ik dit uitbreiden

dit is een opzetje om te kijken wat het doet en dat ik de formule later kan gebruiken

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, lscb zei:

de code staat hier boven toch

Ja, maar niet tussen vierkante codehaken. Tussen die haken is ze veel beter leesbaar.

Ik heb je code wel gezien, maar die heb ik verwijderd omdat m.i. die vervangen kon worden door de paar regels van mij.

Welke berekening wil je doen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

de uitkomst van de som is op scheet2 nog leeg staat op nul 

ik ben later van plan om een aantal berekeningen te maken en de uitkomst komt dan op de eerste regel

dan moet er een copy van die regel naar de volgende sheet zoals je die had gemaakt prima maar c1 en e1

zie je dus niet en zoals ik al eerder aan gaf code 2 doet dat wel maar dan komt er een melding van kutools en dat wil ik niet

 

dus kortom code 2 zou goed zijn als kutools weg bleef in verband met mensen die niet zo thuis zijn met excel

aangepast door lscb
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, lscb zei:

de uitkomst van de som is op scheet2 nog leeg staat op nul 

Je hebt het over een som, maar in jouw code wordt geen enkele optelling gemaakt.

Als je nou eens in gewone taal zegt WAT je wil berekenen. Dat kun je doen door een voorbeeld te geven van gegevens op blad1 waar je wat mee wil doen, en te zeggen wát je er na het kopieren naar blad2 mee wil doen. Jouw code maakt mij dat niet duidelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.