Ga naar inhoud

word document beveiligen tegen opslaan onder zelfde naam


Manoni

Aanbevolen berichten

goedemorgen, 

Ik heb een word document als standaard voor mijn collega's gemaakt. Zij moeten dit document gebruiken als basis maar mogen daar wel zaken aan toe voegen of verwijderen. Zij mogen alleen het bestand niet onder dezelfde naam opslaan, zodat ik altijd een origineel moederbestand hou.  Hoe beveilig het word document tegen opslaan onder dezelfde naam?

Groeten,

Manon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kunnen ze dan nog wel in het word-bestand wijzigingen aanbrengen etc? want dat is de bedoeling echter ik wil mijn basisbestand graag als basis houden zonder dat anderen per ongeluk hun versie onder deze naam opslaan! heb het net zelf even getest, maar kan document gewoon onder de zelfde naam opslaan......

 

Manon

aangepast door Manoni
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel, in een read-only file kan je gewoon gaan wijzigen, maar je kan die idd niet gaan opslaan onder zijn eigen naam.

 

Dus: ik maak 'mijn films' read-only en stuur die door naar jou (of laat ze jou vanop een systeem bewerken)

Wil iemand die opslaan als 'mijn films', dan krijgt die de melding dat dit niet kan, maar dat het wel kan onder een andere naam vb 'deze films' of 'mijn fillms-Rudy' of ...

 

Probeer gewoon even?

 

(of begrijp ik je niet goed?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet hierbij natuurlijk wel beseffen dat uiteindelijk èlk bestand te manipuleren valt: als jij er read-only op zet, kan een ander het er natuurlijk af halen,

maar dat geldt ook voor bestanden (vb powerpoints, pdf-bestanden,...) waar een wachtwoord op gezet wordt: uiteindelijk is ook dàt te omzeilen als je maar genoeg zoekt, foefelt,..

 

(om een voorbeeld te geven: voor een archief moet ik soms foto's opslaan, maar die pagina heeft dit beveiligd door dit niet toe te laten: tja, dan neem je gewoon een screenshot (al dan niet in stukken die je later aan mekaar plakt) - mja: ook eurobiljetten, visa, sites,... zijn na te maken of te manipuleren natuurlijk.)

 

Als je document echter op je eigen server staat en je beveiligt het met read-only, dan blijft dit natuurlijk veilig voor jezelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.