Ga naar inhoud

HP pavillion all in one pc vs gamen


ethias

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

 

Ik heb net een all in one pc hp pavillion 27' gekocht, nu had ik daar call of duty black ops 4 bij aangeschaft. Enkel krijg ik het spel niet opgestart ( ik vermoed omdat de grafische kaart niet goed genoeg is ).

 

Intel i5 Hd graphics 630 is de grafische kaart. Ik dacht het spel zal wel gaan op deze pc maar met minder kwaliteit ( omdat de pc toch splinternieuw is ) maar helaas ik kom niet eens voorbij het opstart scherm. Voor dat ik het spel opstart zegt hij need 2 gb video memory terwijl de pc 4gb heeft ( raar ). Heeft misschien iemand enig idee hoe ik dit spel toch kan spelen op mijn pc of heb ik geen opties?

 

Bedankt

 

 

aangepast door ethias
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum, ethias!

 

Er zijn verschillende types van de HP Pavilion All in One 27 inch. Bijvoorbeeld de HP Pavilion All-In-One 27-r193nd of de HP Pavilion All-In-One 27-r085nd

Welk type heb jij?

 

All in One pc's hebben het voordeel dat je weinig losse draden hebt slingeren; computer en monitor vormen immers een geheel.

Maar ze hebben ook nadelen:

1. Je kunt maar weinig onderdelen in all in one computers vervangen. Werkgeheugen en harde schijf; daarmee is het meestal wel op.

2. Ze zijn minder geschikt voor gamen. Je kunt zo'n all in one niet beter koelen door er een extra ventilator in te plaatsen, want daarvoor is geen plek. De geplaatste grafische kaart mag daarom niet teveel warmte produceren, want dan zouden er problemen kunnen ontstaan. Daarom zitten er vaak wat zwakkere grafische kaarten in. En vaak zit er niet eens een dedicated grafische kaart (met eigen geheugen) in, maar alleen een grafische chip, zoals in jouw all in one. Die grafische chip heeft geen eigen werkgeheugen, maar leent zoveel geheugen als nodig is van het geïnstalleerde werkgeheugen (RAM).

Waarvoor is de Intel HD 630, die in jouw all in one zit, bedoeld? Voor het gewone werk: zorgen voor beeld tijdens het werken met Windows, surfen op internet, e-mailen, fotobewerking en ja, ook eenvoudige spelletjes. Maar niet voor veeleisende games. Daarvoor schiet zo'n grafische chip tekort.

 

Hier vind je de systeemeisen voor het spel Call of Duty: Black Ops 4: https://www.gamespot.com/articles/call-of-duty-black-ops-4-pc-minimum-and-recommende/1100-6462475/

Ook voor de minimale systeemeisen schiet jouw all in one al tekort. Ook dan wordt er om een dedicated grafische kaart gevraagd, met eigen werkgeheugen.

Ja, ik lees hier en daar wel dat iemand er toch in slaagde om dat spel te spelen met een Intel HD 630, maar dat gebeurde dan op de allerlaagste instellingen en niet in de standaard resolutie (wat bij jouw all in one waarschijnlijk full HD zal zijn, dus 1920 x 1080 pixels), maar in een lagere resolutie, bijvoorbeeld 1280 x 720.

 

Call of Duty: Black Ops 4 is een splinternieuw spel. Het kwam nog geen week geleden uit: op 12 oktober 2018.

Jouw pc is ook splinternieuw, maar dat zegt niets. Ook splinternieuwe pc's kunnen een zwakke grafische kaart hebben.

Voordat je een nieuwe computer aanschaft moet je eerst bedenken wat je met die pc wilt gaan doen. En met die wensen op een briefje geschreven ga je dan naar de winkel en laat je je informeren. Of je stelt die vraag op een computerforum zoals dit forum.

Je geeft dan bijvoorbeeld aan welke games je vlot wilt kunnen spelen en hoe hoog je budget is.

Nu heb je eerst een nieuwe pc gekocht en daarna ga jij je pas afvragen of je met je nieuwe aanwinst ook kunt doen wat je ermee van plan was te gaan doen.

 

Klik eens op de volgende link: https://www.google.nl/search?source=hp&ei=kXXIW7XoKMvIwAKZwo74Dg&q=Intel+HD+630+%2B"Call+of+Duty%3A+Black+Ops+4"&oq=Intel+HD+630+%2B"Call+of+Duty%3A+Black+Ops+4"&gs_l=psy-ab.3...3495.17972.0.20108.20.17.1.1.1.0.97.1052.17.17.0....0...1c.1.64.psy-ab..1.14.880.0..0j35i39k1j0i131k1j0i10k1j0i203k1j0i22i30k1.0.fltE93ZW-6Y

 

Ik heb daar met Google gezocht op Intel HD 630 +"Call of Duty: Black Ops 4"

Loop zelf flink wat van die zoekresultaten door. Misschien zit er wat voor jou bij. Je ziet diverse video's van mensen die dat spel toch spelen met een Intel HD 630 op de laagste instellingen en op een lagere resolutie. Soms leggen ze in de video uit welke instellingen ze hebben gekozen om het spel toch te kunnen spelen. Maar ik meen dat zij wel allemaal minstens 8 GB RAM in hun pc hebben.

 

------------------------

Nu ik overlees wat ik hierboven geschreven heb, kan ik me voorstellen dat jij teleurgesteld bent in de mogelijkheden van je nieuwe all in one, in ieder geval wat betreft het spelen van veeleisende games.

Ach, ik ben slechts de eerste die reageert op jouw vraag. Misschien komen er nog antwoorden van andere leden die voor jou goede tips bevatten om bepaalde games toch te kunnen spelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.