Ga naar inhoud

Laptop aansluiten op tv


xWeZeLx

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik heb een Samsung Hitron Black, graag had ik mijn laptop hierop aangesloten. Enig probleem is, het werkt alleen met SCART kabels.
Ik heb dus een HDMI converter gekocht, waarmee ik de laptop aan die converter kan aansluiten via HDMI en in die converter via SCART naar de tv.
Het werkt, af en toe... Heel af en toe krijg ik kleur, maar dan bibbert het scherm een beetje en springt hij over na zwart/wit beeld.
Eens hij op zwart/wit scherm staat bibbert hij niet meer.

Het blokje kan je verstellen van PAL/NTSC, bij PAL geeft hij af en toe eens kleur waaronder het weer naar zwart/wit springt.
Bij NTSC geeft hij sowieso zwart/wit beeld.

Wat kan ik hieraan doen?

Alvast bedankt!

hitron black.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hebben we PAL

In America is dat NTSC

Maar je kan geen NTSC afspelen op een pal TV

 

Je moet wel weten dat Scart analoog werkt en HDMI digitaal.

Daarom is het niet zo eenvoudig om uw laptop op een oude TV te laten werken.

Koop gewoon een goede 2de hands TV dat tegenwoordig niet veel kost en bovendien pak minder verbruikt dan de uwe en daar bovenop ook nog HDMI en USB en nog andere aansluitingen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel dat je digitaal film aan het bekijken ben en je sluit HDMI op uw laptop aan en dan gaat het op een zeer snelle manier door de kabel maar op einde van de kabel zit SCAR en dat is veel trager en bovendien moet het nog omgezet worden naar analoog = eigenlijk verstopping

Eigenlijk kan dat niet: digitaal naar analoog: zelfs als je even beeld krijgt.

 

Stel dat film nog eens HD is dan is er enorm veel data die er vervoer moeten worden.

Dan spreek ik niet over 4K

 

Vergelijk dat maar met de vroeger analoog TV antenne op dak.

Hier kan je ook niks mee doen omdat het analoog is en uitzending digitaal is.

 

Misschien kan je een beetje omweg doen:

SCAR aansluiten op dvd-speler of digibox en vandaar met HDMI naar laptop doch ik heb dat niet getest want ik heb geen SCAR op TV

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.