Ga naar inhoud

Aanpassen service, scherm komt niet meer op.


wicky03

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen!

 

Ik heb een probleem met mijn desktop. Ik denk te weten waar er iets fout gebeurd is.

Ik heb namelijke GeForce Experience op mijn desktop, maar deze gaf telkens een fout als ik dit programma opstartte.

Ik volgde dit filmpje (exact dezelfde fout) (Zie onderaan)

 

Nu start mijn desktop wel op, en het moederbord staat op A0 (Zoals altijd, dit blijkt dus dat dit perfect loopt)

Maar als ik de desktop opstart krijg ik het opstart scherm "Asus Game Rebuplic" daarna blijft het scherm zwart. Ik zie mijn muis, en af en toe wilt hij iets laden. Maar verder dan dit komt hij niet.

Kan mij iemand helpen om weer op de desktop te kunnen?

Iemand ervaring mee?

 

Bedankt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Wicky03,

 

welkom op PCH!

 

Ik vermoed dat je geen systeembackup hebt om terug te zetten? (altijd handig in zo'n geval)

 

Probeer dit even:

- opstarten in Veilige modus, re klikken op je windowsknop en kiezen voor Powershell(admin) of Opdracht prompt (ook als admin),

typ dan in: msconfig en enter

ga er naar het tabblad Computer Opstarten en klk dit open,

klik er aan: opstarten in veilige modus - minimaal

sluit het venster en reboot (*)

 

Je komt dan normaal in Veilige modus - probeer er een herstelpunt terug te zetten.

 

Lukt dit?

 

 

(*) als je nadien terug gewoon wil opstarten moet je dit terug gaan afvinken

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Passer zei:

Wicky03,

 

welkom op PCH!

 

Ik vermoed dat je geen systeembackup hebt om terug te zetten? (altijd handig in zo'n geval)

 

Probeer dit even:

- opstarten in Veilige modus, re klikken op je windowsknop en kiezen voor Powershell(admin) of Opdracht prompt (ook als admin),

typ dan in: msconfig en enter

ga er naar het tabblad Computer Opstarten en klk dit open,

klik er aan: opstarten in veilige modus - minimaal

sluit het venster en reboot (*)

 

Je komt dan normaal in Veilige modus - probeer er een herstelpunt terug te zetten.

 

Lukt dit?

 

 

(*) als je nadien terug gewoon wil opstarten moet je dit terug gaan afvinken

 

 

Beste,

 

Ik heb inderdaad geen systeembackup.

Kan ik de desktop ook in veilige modus opstarten zonder dat ik op het bureaublad geraak?

Want ik geraak niet op het bureaublad, ik kom zelf niet op de pagina waar ik mijn wachtwoord/pincode moet ingeven van Windows 10.

 

Ergens via de BIOS? Dit scherm krijg ik wel.

Gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Passer zei:

Sorry, 'k had beter moeten lezen... 😞

 

Kijk eens of je met deze tip (<klik!) van Droske in Veilige  modus kan raken?

Beste,

 

Ik denk het probleem gevonden te hebben, ik moet er alleen nog geraken.

Weet jij dit toevallig:

Ik heb waarschijnlijk een service afgelegd ipv het terug te starten.

Vandaar dat mijn moederbord de juiste code krijgt (A0) = Asus.

Op mijn moederbord heb ik ook een ingebouwde videokaart, weliswaar een veel minder krachtige dan mijn externe die er nu inzit.

 

Hoe kan ik mijn ingebouwde videokaart gebruiken ipv mijn externe videokaart. Zodoende dat ik terug beeld heb en die service terug kan starten.

Erna terug starten met mijn externe kaart.

 

Kan dit via de bios geregeld worden met welke videokaart ik opstart?

 

Gr

Ian

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is niet direct mijn terrein, Wicky03, maar probeer het gewoon uit.

Ik herinner mij ooit een videokaart bijgestoken te hebben en toen moest ik idd in de bios iets aanpassen, maar 't zou me niet verwonderen dat het ontbreken van een externe videokaart gewoon gaat herkend worden en dat het systeem vanzelf overschakelt op de ingebouwde.

Probeer het gewoon uit, verliezen doe je er niets mee toch? En lukt het niet, dan kijken we nog wel verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Passer zei:

Dit is niet direct mijn terrein, Wicky03, maar probeer het gewoon uit.

Ik herinner mij ooit een videokaart bijgestoken te hebben en toen moest ik idd in de bios iets aanpassen, maar 't zou me niet verwonderen dat het ontbreken van een externe videokaart gewoon gaat herkend worden en dat het systeem vanzelf overschakelt op de ingebouwde.

Probeer het gewoon uit, verliezen doe je er niets mee toch? En lukt het niet, dan kijken we nog wel verder.

Beste,

 

Ook dit lukt niet, spijtig genoeg.

Hmmm

 

Gr

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.