Ga naar inhoud

afhankellijk van filter instelling iets kopieren


Niko verbelen

Aanbevolen berichten

neenee uw oplossing heb ik al verwerkt in de file en is wat ik wou.

er had nog iemand anders een oplossing bedacht.

Enkel heb ik nu nog problemen met de data validation om de pull down menu te maken.

 

Ik maak dit aan test dit verschillende keren en het werkt ik slaag het document op sluit excel af  en open het document opnieuw en dan werkt het niet meer. 

ok terug instellen en kan het terug gebruiken maar is niet echt de bedoeling om dit elke dag opnieuw te moeten instellen.

bij uw file heb ik dit niet ik open hem sluit hem terug af dan blijft het wel werken.

mijn gebruikte lijst is wel in ander tab blad dan waar de validatie staat.

en ik selecteer ook een hele rij en niet enkel de tabel.

 

in bijlage mijn file (wel de inhoud gewist) 

Ik maak mijn selectie dan op A4 

en kopieer dit naar F3

een meerwaarde zou zijn als ik de boom zou kunnen kopieren naar F2 ook weer afhankelijk van de selectie.

Nu dit is een gevolg van een selectie dat ik gemaakt heb bij A4.

 

Niko

 

 

Onderhoudshandboek_pull down menu.xls

Link naar reactie
Delen op andere sites


het leek me niet erg handig om steeds kolom A te moeten zichtbaar maken om een ander werk  te kunnen kiezen.

Daarom heb ik op het laatste blad een versie gemaakt die werkt op het veranderen van de validatielijst in cel F3.

(Validatie lijsten die op een ander tabblad staan koppel je best een benoemde lijst (formules--> naam bepalen).)

Als het verbergen van de kolommen enkel te maken heeft met het afdrukken, kan je beter een afdrukbereik instellen.

Onderhoudshandboek_pull down menu.xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.