Ga naar inhoud

CMOS date/time not set


Jip Huijs

Aanbevolen berichten

Goedemiddag, 

 

Krijg al een tijdje de melding dat mijn cmos time/date set niet goed is. Nu heb ik de cmos batterij al vervangen (nieuw gekocht in de winkel, het is de juiste batterij, for sure), het bios ook al gereset (zowel via de bios settings als met de jumper) maar krijg nog steeds elke keer de melding als ik mijn computer een tijdje van de stroom af haal en vervolgens er weer op zet. 

 

Wat kan ik hier nog meer aan doen? Ik heb de pc inmiddels al een aantal jaren en dit is de eerste keer dat dit probleem optreed. Ik heb onlangs geen wijzigingen gedaan aan hard- of software. 

 

Ik hoor het graag. 

 

met vriendelijke groet,

Jip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb batterij al eens eruit en erin gehad inderdaad. Jumper is teruggezet, anders blijft deze natuurlijk resetten. Het kan zijn dat de batterij slecht is, maar ik mag van een duracel batterij toch wel verwachten dat deze gewoon werkt. Ik zal nog even een andere batterij proberen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.