Ga naar inhoud

laptop windows 10 geluid werkt oppeens niet meer


Silassiai

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Ik kom er echt niet meer uit, hopelijk is hier iemand die mij verder kan helpen. Ik heb een asus A55A gekocht in 2012 geloof ik.

Officieel kwam deze laptop met windows 7. Inmiddels draait er al heel lang windows 10 op.

 

Een paar weken geleden werkte mijn geluid oppeens niet meer. De drivers voor deze laptop op de asus site zijn alleen voor windows 7. (heeft niet geholpen)

Nadat ik windows 7 opnieuw had geinstalleerd en weer een upgrade naar windows 10 heb gedaan werkte mijn gelduid weerk.

Maar nu sinds een paar dagen heb ik weer het zelfde probleem. Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?

 

Bij apparaatbeheer staat  2 keer  high definition audioapparaat maar wel met 2 verschillende hardware id's.

HDAUDIO\FUNC_01&VEN_10EC&DEV_0270&SUBSYS_10431457&REV_1001

HDAUDIO\FUNC_01&VEN_8086&DEV_2806&SUBSYS_80860101&REV_1000
 

Hoop dat iemand mij kan helpen.

aangepast door Silassiai
Link naar reactie
Delen op andere sites

In stel het volgende voor:

Klik met de rechtermuisknop op start en dan apps en onderdelen.

Zoek daar realteak audio driver indien je daar kan vinden en dan op verwijderen klikken.

Herstart de laptop.

Klik met de rechtermuisknop op start en dan instellingen en dan bijwerken en beveiliging

Klik daar op update zoeken en hopelijk zal Windows 10 de driver zelf installeren.

 

Anders zal ik op een andere manier doen.

 

Nota: ik ben geen voorstaander van upgraden maar volledige installatie van Windows.

Upgraden is voor mij echt rommel.

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan niet dat als je realteak audio driver dat je niet meer kan opstarten want het heeft niks met Windows te maken.

Je leest wel niet goed: apps en onderdelen is niet apparatenbeheer

Dat is vergelijkbaar met vroeger configuratiescherm / programma en onderdelen dat ook nog bestaat in Windows 10

 

1818497741_appsenonderdeel.jpg.ab157f0089aabe0915fc7d23207daa4b.jpg

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.