Ga naar inhoud

Beide laptops blokkeren 1 minuut na het opstarten


OmegaDaedalus

Aanbevolen berichten

Beste, forumgebruikers,

 

Ik heb even jullie opinie nodig over iets. Zaterdag 5/01 is mijn Microsoft Surface laptop opeens vastgelopen, gewoon tijdens het surfen. Na paar minuten wachten reageerde hij nog steeds niet waarop ik hem maar heb afgesloten en opnieuw heb opgestart. Na minder dan 1 minuut liep hij terug vast. Zo was het elke keer als ik hem opnieuw opstartte (via toets op het toetsenbord, want de muis kon niet meer bewogen worden). Bij het checken van de taskmanager binnen die minuut, zat er niets aan 100% en het SSD geheugen zat ongeveer maar voor 50% vol. De laptop heeft 4 gb ram moest dat er iets toe doen. Na alle essentiële bestanden overgezet te hebben, ben ik naar de Mediamarkt gegaan, waar een 'expert' mij wist te vertellen dat dat aan vanalles kon liggen en dat de beste optie gewoon een reset was. De laptop bleef echter maar laden nadat shift + opnieuw opstarten werd ingedrukt waardoor de expert concludeerde dat het een intern probleem was en dus laptop diende worden opgestuurd naar Microsoft.

 

Thuis heb ik dan maar alle bestanden die ik op een USB stick had gezet, overgezet op mijn oude Samsung laptop (8gb ram, maar 10% van HDD gebruikt, schijf zit wel vaker aan 100% maar laptop werkt normaal perfect - is wel al 5+ jaar oud). Gisteren liep deze ook plots vast en vertoonde hij dezelfde symptomen als de Microsoft laptop. Ik heb deze dan maar gereset naar een vorige versie (van 7/01), computer gescand met Kaspersky en Malwarebytes. Beide waren negatief. Vervolgens ook de USB gescand, niets op gevonden.

 

Nu had ik wel graag geweten wat dit was. Gewoon toeval of zat/zit ik toch ergens met een virus?

 

Alvast bedankt!

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jij de muis zelf had geïnstalleerd moet je die opnieuw verwijderen want Windows 10 installeert dat zelf.

Ik heb geen Surface maar dat is een bekend probleem dat je bij opnieuw opstart bij zulke dingen blijft haperen. (ook bij PC)

Je zal altijd zelf moeten resetten of aan/uit knop moeten doen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.