Ga naar inhoud

Van Windows 7 naar Windows 10


Fredman

Aanbevolen berichten

Omdat de updates voor Windows 7 gaan stoppen, wil ik graag overgaan op Windows 10. Hoe kan ik dat het beste doen?

 

En als ik Windows 10 heb, hoe kan ik dan het beste mijn pc formatteren en Windows er terug opzetten (nu doe ik dat met behulp van mijn Windows 7 cd). Ik heb al verschillende mogelijkheden hier gelezen, maar wat is het beste?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om nog gratis te kunnen upgraden naar Windows 10 zal je vanavond een zo duidelijk mogelijke uitleg geven.

Doe in afwachting al eens het volgende:

 

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt blijkbaar vorige week donderdag een nieuwe installatie van Windows 7 op je SSD schijf uitgevoerd. Het is belangrijk dat deze Win7 geactiveerd is en VOLLEDIG bijgewerkt. Ik stel echter vast dat je Windows update hebt uitgeschakeld, ik begrijp niet waarom.

 

Van zodra je systeem volledig up-to-date is en je er zeker van bent dat het malware-vrij is, kun je aan de slag om een (gratis) upgrade naar Windows 10 uit te voeren.

 

  • Klik HIER (<<klik) om het upgrade bestand direct vanaf de server van Microsoft te downloaden.
  • Zorg voor een stabiele Internet verbinding.
  • Schakel Windows Defender uit.
  • Ga naar de downloadlocatie en voer het bestand Windows10Upgrade24074.exe uit.
  • Hou er rekening mee dat deze procedure wat tijd in beslag neemt maar omdat je systeem op een SSD staat zal dat wel meevallen. Onderbreek deze upgradeprocedure niet!!!

Na het uitvoeren van de upgrade moet je op deze verouderde versie als eerste alle beschikbare updates binnenhalen, als ook de recentste versie van Windows 10.

 

Succes!

 

 

 

 

 

aangepast door droske
Kleine toevoeging. Zie laatste zin.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het gelukt?

 

Je hebt het steeds maar over formatteren. Dat kan niet vanuit het lopende systeem zelf.

Formatteren doe je tijdens de installatieprocedure.

 

Op iedere pc waarop ooit een geldige installatie van Windows 10 op heeft gedraaid kun je zo vaak je wil een nieuwe installatie van Windows 10 uitvoeren. Je hoeft dus niet eerst Windows 7 te installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 30/1/2019 om 17:00, droske zei:

Is het gelukt?

 

Ja, dank je wel!

 

Elk half jaar formatteer ik de C:-schijf en zet ik windows er terug op. Zo gaat er regelmatig alle rotzooi af. Ik gebruikte daarvoor altijd de Windows-cd, maar van Windows 10 heb ik geen cd. Daarmee de vraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Fredman zei:

Elk half jaar formatteer ik de C:-schijf en zet ik windows er terug op. Zo gaat er regelmatig alle rotzooi af.

Dat is toch wel zwaar overdreven hoor. Je kunt toch perfect voorkomen dat er rotzooi op komt!

En waarom sla je geen systeembackup van een nieuwe gebruiksklare installatie op een extern medium op? Dat biedt je de mogelijkheid zeer snel terug over een frisse installatie te beschikken met inbegrip van je programm's en instellingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.