Ga naar inhoud

Outlook 365


Reintje

Aanbevolen berichten

Goeie avond

 

Het is al heel lang geleden dat ik hier was met een vraag

en ik ben hier altijd heel goed geholpen geweest,daarom probeer ik het terug.

Ik heb een nieuwe pc en heb daar Office 365 op,dus nu mail ik met Outlook 365

maar tot mijn grote spijt kan ik nergens vinden hoe je een gifje(bewegend plaatje)

in de mail zelf kan opsturen,als bijlage gaat het wel,en kan je het bekijken met Internet,

maar in de email zelf werkt het gifje niet meer.

Heb al veel gezocht op het net en Outlook 365 zou geen gifjes in de mail kunnen doen werken.

Wie weet daar meer over alsjeblieft?:hmmmm:

Veel dank op voorhand:-)

Reintje 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je las het al op internet, en wat jij daar las klopt: in Outlook worden animated gifs (bewegende plaatjes) niet afgespeeld. Een animated gif bestaat uit een reeks frames die snel achter elkaar worden afgespeeld. Outlook laat alleen het eerste frame zien.

Een statisch beeld dus.

Hetzelfde wordt ook hier door Microsoft verteld: https://support.office.com/nl-nl/article/de-animatieafbeelding-in-het-e-mailbericht-werkt-niet-a5e8a2a3-9d86-4203-8920-c88cb8739e34?ui=nl-NL&rs=nl-NL&ad=NL

 

In dat artikel wordt beschreven wat de ontvanger moet doen om die animated gif wél te zien bewegen: dan moet hij die mail openen in de browser. Maar wie zal dat gaan doen? Erg weinig mensen, neem ik aan. Je zou willen dat die animated gif automatisch afspeelt wanneer de ontvanger hem opent in Outlook. Dat gebeurt echter niet en daar is naar mijn weten niets aan te doen. 

 

Maar wat als de ontvanger niet Outlook gebruikt, maar een ander e-mailprogramma, bijvoorbeeld Thunderbird? Dan zal bij de ontvanger die animated gif wél afspelen.

Ook als de ontvanger zijn mail bekijkt via webmail (Gmail of Outlook.com in de browser), zal hij de gif zien bewegen.

Dat heb ik zojuist getest: Ik maakte in Outlook 2016 een mail aan met een animated gif erin en verzond die mail naar mezelf. Ik bekeek die mail in de map Verzonden berichten en (na verzenden) ook in Postvak IN van Outlook 2016. De animated gif bewoog niet. 

Daarna opende ik Thunderbird: de animated gif bewoog wel in Thunderbird.

Daarna opende ik Gmail in de browser Firefox: hier bewoog hij ook.

 

Het is dus afhankelijk van de manier waarop de ontvanger de mail die hij van jou ontvangen heeft bekijkt. Zelf heb jij daar geen invloed op.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is me duidelijk dat de vraag van Reintje naar volledige voldoening beantwoord is. Met dank aan Porrelaar.

Daarom sluiten we dit onderwerp.

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Gast sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.