Ga naar inhoud

Laptop w10 stopt 1X dag


pol55

Aanbevolen berichten

Laptop Acer 2 jaar schermopname.thumb.png.ca3ec3ac2e4d510f9f5fefd93a2a9bea.pngen 2 maanden oud. Alles up to date.  In december 2018 (juist voor de garantie voorbij was) nieuwe hd en moederbord geplaatst onder waarborg. Sinds een aantal dagen gaat de laptop  1 X per dag in stop. Beeld en muis zijn " bevroren" . Moet dan de pc uitzetten (aan-uit knop) en terug opstarten. Zie printscreen.  De probleemoplosser zegt dat alles ok is.

Wat kan de oorzaak zijn ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laptops en batterijen ken ik 'van horen zeggen' - vertaald: 'k heb er niks ervaring mee,

maar als ik enkele dingen naast mekaar zet:

 

" Ik werk zoals steeds op de batterij. "  en image.thumb.png.4226d7e6104c8db9b5dff09e126248e2.png

 

dan zou ikzelf al dadelijk in de richting van een niet (goed meer) werkende batterij gaan zoeken.

Als je hem nu wel eens aan netstroom hangt voor een dag: gebeurt het dan nog?

 

(het zit hem volgens mij iig bij die kernel-kritische-foutmelding die dus blijkbaar ook elke dag terugkomt.  (die foutmelding met distributed-com mag je in dit geval vergeten - je mag die zelfs negeren, bij mij komt die ook al lang voor zonder dat ik er hinder van heb)

Je hebt er nog een kritische (driver frameworks), maar die is al van oktober geleden, dus die zal ook al wel verholpen zijn (mogelijk door een upgrade van je Windows)

 

Leg je laptop dus eens een dag aan het net. komt het dan niet meer voor dan weet je waar je het probleem moet gaan zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, pol55 zei:

Dus vanaf nu werken "aan het net".

even nuanceren: ik zei: probeer even wat het geeft, dan kunnen we ofwel naar de batterij wijzen ofwel weten we of het elders moet gezocht worden.

Dus 1à2 dagen aan het net hangen en naar het resultaat kijken.

 

en blijkbaar staat in je system32-map een html-rapport over die fouten.  Misschien vertellen die je wat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 8/2/2019 om 10:20, pol55 zei:

In december 2018 (juist voor de garantie voorbij was) nieuwe hd en moederbord geplaatst onder waarborg.

En wat zeggen ze in de winkel van de huidige problemen zo kort na die herstelling?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Droske,

Mijn pc heb ik een week lang volledig uitgeschakeld.  Virus(griep) in mij. Sinds gisteren terug opgestart. Doet normaal....dus ff afwachten. De "verkoper/keten" heeft een eigen TD. Zal daar eens langs gaan met mijn probleem indien nodig.

Alvast bedankt voor uw tips.

vg,

Pol

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.