Ga naar inhoud

Periode vergelijken met periode


dhoeken

Aanbevolen berichten

Hey allemaal, 

 

Ik heb een kleine vraag i.v.m. een excel formule waar ik maar niet zie op te komen. 

Ik probeer het volgende te doen:

 

Stel je verhuurd een bepaald goed (auto) aan Jan, Piet en Jos. 

 

Jan zal het goed huren van 01/01/2018 t.e.m. 31/09/2018 

Piet startte vanaf 01/08/2018 en en huurt het goed nog steeds. 

Jos is gestart op 01/09/2018 en heeft zich bedacht op 09/10/2018


Echter om de wagen te onderhouden zijn er een aantal kosten gemaakt die betrekking hebben over een bepaalde periode. 

Bv: 100 EUR verzekering voor de periode van 01/01/2018 t.e.m. 31/12/2018. 

 

Nu spreekt het voor zicht dat Jan slecht verzekering betaald voor de periode waarvoor hij de auto heeft gehuurd - zijnde 9 maanden . 

Piet zal vanaf 01/08/2018 t.e.m. 31/12/2018 verzekering betalen, 

Jos zal voor de periode 01/09/2018 t.e.m. 09/10/2018 verzekering betalen. 

 

Het zit zo dat wanneer er huurders wegvallen, de overgebleven huurder de resterende kosten zal dragen. 

Zo zal Piet de rest van de verzekering betalen die betrekking heeft op de periode 09/10/2018 t.e.m. 31/12/2018

image.png.0b75986a70b5fa2ea328bd8fab78eaf3.png

 

Heeft iemand een idee hoe ik dit door kan trekken in een formule/functie die dergelijke verdeling maakt voor alle kosten? 

 

Heeft iemand toevallig een idee hoe ik dit omzet naar een functionerende Excelformule?

 

Vriendelijke groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas niet, moet op deze manier gebeuren. 

Een bestand heb ik niet - dit omdat ik niet weet hoe ik aan de formule uitkom. Het is dan ook allemaal nog vrij fictief. 

 

Indien het onduidelijk is met een wagen - beschouw het dan als een gebouw met meerdere kamers die verhuurd worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

tel uw kosten samen deel dat bedrag door het totaal aantal verhuurde dagen en vermenigvuldig dat met de individuele dagen huur.

 

zo kan je de rekening achteraf maken. Als er ondertussen iemand een overdosis genomen heeft weet ik niet waar je het verschuldigd bedrag moet halen. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.