Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Vriendelijk verzoek: whitelist www.pc-helpforum.be in je adblocker.

Beste bezoeker. Je ziet deze tekst omdat een adblocker, plugin of andere software onze advertenties blokkeert. PC Helpforum helpt jaarlijks gratis duizenden mensen met computerproblemen. Deze website en server kunnen we enkel onderhouden dankzij de inkomsten uit advertenties. Vandaar een vriendelijk verzoek: whitelist onze site zodat we jullie gratis verder kunnen helpen. Klik hier om te lezen waarom en hoe je kunt whitelisten.



dhoeken

Periode vergelijken met periode

    Aanbevolen berichten

    Hey allemaal, 

     

    Ik heb een kleine vraag i.v.m. een excel formule waar ik maar niet zie op te komen. 

    Ik probeer het volgende te doen:

     

    Stel je verhuurd een bepaald goed (auto) aan Jan, Piet en Jos. 

     

    Jan zal het goed huren van 01/01/2018 t.e.m. 31/09/2018 

    Piet startte vanaf 01/08/2018 en en huurt het goed nog steeds. 

    Jos is gestart op 01/09/2018 en heeft zich bedacht op 09/10/2018


    Echter om de wagen te onderhouden zijn er een aantal kosten gemaakt die betrekking hebben over een bepaalde periode. 

    Bv: 100 EUR verzekering voor de periode van 01/01/2018 t.e.m. 31/12/2018. 

     

    Nu spreekt het voor zicht dat Jan slecht verzekering betaald voor de periode waarvoor hij de auto heeft gehuurd - zijnde 9 maanden . 

    Piet zal vanaf 01/08/2018 t.e.m. 31/12/2018 verzekering betalen, 

    Jos zal voor de periode 01/09/2018 t.e.m. 09/10/2018 verzekering betalen. 

     

    Het zit zo dat wanneer er huurders wegvallen, de overgebleven huurder de resterende kosten zal dragen. 

    Zo zal Piet de rest van de verzekering betalen die betrekking heeft op de periode 09/10/2018 t.e.m. 31/12/2018

    image.png.0b75986a70b5fa2ea328bd8fab78eaf3.png

     

    Heeft iemand een idee hoe ik dit door kan trekken in een formule/functie die dergelijke verdeling maakt voor alle kosten? 

     

    Heeft iemand toevallig een idee hoe ik dit omzet naar een functionerende Excelformule?

     

    Vriendelijke groeten

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites


  • Topicstarter
  •    0

    Helaas niet, moet op deze manier gebeuren. 

    Een bestand heb ik niet - dit omdat ik niet weet hoe ik aan de formule uitkom. Het is dan ook allemaal nog vrij fictief. 

     

    Indien het onduidelijk is met een wagen - beschouw het dan als een gebouw met meerdere kamers die verhuurd worden. 

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    tel uw kosten samen deel dat bedrag door het totaal aantal verhuurde dagen en vermenigvuldig dat met de individuele dagen huur.

     

    zo kan je de rekening achteraf maken. Als er ondertussen iemand een overdosis genomen heeft weet ik niet waar je het verschuldigd bedrag moet halen. 

     

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Maak een account aan of log in om te reageren

    Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

    Account aanmaken

    Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

    Registreer een nieuwe account

    Inloggen

    Heb je reeds een account? Log hier in.

    Nu inloggen

    Logo

    OVER ONS

    PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

    ×

    Belangrijke informatie

    We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.